Am observat pe olx un anunț destul de interesant. Era un anunț de vânzare pentru o companie de transport, românească, ce deținea un parc auto de 25 de camioane. Motivul pentru care se dorea vânzarea: lipsa șoferilor, lipsa forței de muncă.
Tot mai numeroase sunt aceste anunțuri și faptul că ne trec prin fața ochilor din ce în ce mai des, scoate în evidență câteva lucruri interesante, după cum urmează:
Decât să aibă profituri mici, mai bine vând – da, patronii mai bine vând și caută o altă cale de a jumuli suficient de mult cât să le convină lor. Unora nu le ajunge normalitatea, ei vor mereu să facă munți de bani iar faptul că șoferii nu mai vin să lucreze la ei, le dă mari bătăi de cap. Nu mai au de unde să jumulească diurnă, pagube la camioane, motorină.
Șoferul tânăr, șoferul modern aude de la Daniel Cimpoeru de Regulamentul 561, de drepturi, de ce-i normal și ce nu-i normal în transporturi. Și nu mai stă să fie jumulit de un patron care se vaită ca o babă că nu merge treaba, dar lui îi cresc în curte vile de tip bloc și BMW-uri Seria 7 fabricație 2022.
Nu oricine se pricepe să facă business – nu toate afacerile din transporturi devin neprofitabile din pricina faptului că sunt jumuliți șoferii. Unele sunt neprofitabile și ajung în incapacitate de plată pentru că cei care le conduc nu se pricep la business.
Nu e o regulă care să spună că dacă ai fost un șofer bun, vei fi și un bun administrator de companie. Desigur, românul are obiceiul să se creadă Unsul lui Dumnezeu, are obiceiul să creadă că dacă X poate, el de ce să nu poată? Nu e chiar așa. Pentru administrarea afacerii oamenii se duc vreo 3 ani la facultate + 2 ani la master.
Cred că mediul transporturilor din România are nevoie de o mentalitate nouă, de o mentalitate care să facă patronii de companii de transport să înțeleagă faptul că niciun business din lume nu a dat roade fără oameni competenți, atât la conducerea companiei cât și în ceea ce privește muncitorul de rând. În plus, atât timp cât nu respecți pe omul care-ți aduce profit, din contră, tu cauți să-ți bați joc de el, fii convins că într-un final o să ți se înfunde. E doar o chestiune de timp.
Corect spus.
Nu sint in breazla, dar unde ceri trebuie SA si dai. Ca sofer, nu bagati mina in rezervor ,fii Corect si firma resista, ca patrón plateste diurna si nu plata pe km