SHARE

Am observat pe olx un anunț destul de interesant. Era un anunț de vânzare pentru o companie de transport, românească, ce deținea un parc auto de 25 de camioane. Motivul pentru care se dorea vânzarea: lipsa șoferilor, lipsa forței de muncă.

Tot mai numeroase sunt aceste anunțuri și faptul că ne trec prin fața ochilor din ce în ce mai des, scoate în evidență câteva lucruri interesante, după cum urmează:

Decât să aibă profituri mici, mai bine vând – da, patronii mai bine vând și caută o altă cale de a jumuli suficient de mult cât să le convină lor. Unora nu le ajunge normalitatea, ei vor mereu să facă munți de bani iar faptul că șoferii nu mai vin să lucreze la ei, le dă mari bătăi de cap. Nu mai au de unde să jumulească diurnă, pagube la camioane, motorină. Șoferul tânăr, șoferul modern aude de la Adrian Cătălin, de la Daniel Cimpoeru sau de la Mihai Erdei de Regulamentul 561, de drepturi, de ce-i normal și ce nu-i normal în transporturi. Și nu mai stă să fie jumulit de un patron care se vaită ca o babă că nu merge treaba, dar lui îi cresc în curte vile de tip bloc și BMW-uri Seria 7 fabricație 2019.

Nu oricine se pricepe să facă business – nu toate afacerile din transporturi devin neprofitabile din pricina faptului că sunt jumuliți șoferii. Unele sunt neprofitabile și ajung în incapacitate de plată pentru că cei care le conduc nu se pricep la business. Nu e o regulă care să spună că dacă ai fost un șofer bun, vei fi și un bun administrator de companie. Desigur, românul are obiceiul să se creadă Unsul lui Dumnezeu, are obiceiul să creadă că dacă X poate, el de ce să nu poată? Nu e chiar așa. Pentru administrarea afacerii oamenii se duc vreo 3 ani la facultate  + 2 ani la master.

Cred că mediul transporturilor din România are nevoie de o mentalitate nouă, de o mentalitate care să facă patronii de companii de transport să înțeleagă faptul că niciun business din lume nu a dat roade fără oameni competenți, atât la conducerea companiei cât și în ceea ce privește muncitorul de rând. În plus, atât timp cât nu respecți pe omul care-ți aduce profit, din contră, tu cauți să-ți bați joc de el, fii convins că într-un final o să ți se înfunde. E doar o chestiune de timp.

Articole Asemănătoare

Cum NU trebuie să arate un anunț de angajare E criză de șoferi. Toate firmele mari angajează. Toate au anunțuri pe Facebook și am zis să le urmăresc și eu un pic să văd cam ce „probleme” se tratează în aceste texte postate online. Ei bine, te iei cu mâinile de păr. Ca de obi...
Despre munca în Germania cu Daniy El Rayo și Laurențiu. E sclavie așa ... Probabil pe mulți dintre voi vă bate gândul să vă începeți cariera de șofer profesionist într-o țară mult mai normală ca România, spre exemplu, Germania. Dar oare sunt toate treburile la locul lor în cea mai puternică țară euro...
Vrei să pleci pe TIR? Iată de ce ar trebui să urmărești și să iei în s... Te bate gândul să te înscrii la școala de șoferi pentru categorii grele și să pleci pe TIR în viitorul apropiat? Foarte bine, însă înainte de toate, ar fi bine să urmărești câteva canale de YouTube ale camionagiilor români destul ...
Profesionistul Au ajuns și la mine cele două înregistrări cu Profesionistul. Șoferul de camion care nu știe nici cu bariera, nici care este simbolul pe tahograf pentru Belgia. Multă lume crede că aceste clipuri sunt niște pamflete (și nu sunt...
600 – cifra care separă salariile șoferilor de normalitate Deși nu-l putem numi furt atât timp cât totul se desfășoară într-un cadru legal, în Țara Hoției, România, nu-i nimic ciudat ca patronii să profite cât pot de mult de Codul Muncii, astfel încât să-și umple buzunarele de unde pot, d...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.