Home Editorial 3 motive să nu cumperi o mașină mai veche de 15 ani

3 motive să nu cumperi o mașină mai veche de 15 ani

597
SHARE

Parcul auto din România este unul destul de bătrânel iar acest lucru spune multe despre noi ca nație. De ani de zile înmatriculăm rablele nemților, francezilor și austriecilor și de cele mai multe ori, în loc să ne bucurăm de ele, mai mult ne enervăm când tragem linie și socotim cât cheltuim anual pe la mecanici. Există de fapt 3 motive pentru care nu ar trebui să mai investească nimeni în autoturisme mai vechi de 15 ani, adică de fabricație mai mică de 2004-2005, motive pe care le voi enumera mai jos.

3 motive să nu cumperi o mașină mai veche de 15 ani

  1. Costurile de întreținere sunt destul de mari. Desigur, nu este o regulă, există și autoturisme mai vechi de 2005 care odată aduse în România, au rezistat vitejește ani de zile fără să fie proprietarul nevoit să bage bani în ea. Dar sunt cazuri destul de rare. O mașină foarte veche începe să pice puțin câte puțin. Azi un senzor, mâine un injector, drumurile la mecanici sunt din ce în ce mai dese iar acest lucru se simte la buzunar. Nici infrastructura rutieră nu ne ajută prea mult în acest sens. Una e să se meargă pe autostradă și alta e să se meargă în regim de off-road.
  2. Nu prea mai găsești piese la dezmembrări. Un amic de-ai mei a avut o problemă cu un injector de Renault, motor 1.9 dTi, mașina din 1998 și ce să vezi, nu a găsit pe la centrele de dezmembrări mai nimic. Nici pe internet nu abundă ofertele. Se pare că centrele de dezmembrări nu prea mai primesc mașini foarte vechi așa că dacă tu îți înmatriculezi azi una și se strică o piesă importantă, care costă o avere nouă (turbină, injector, pompă de injecție, chiulasă, etc), e posibil să-o ții ceva în fața blocului până reușești să aduni piesele necesare. Mare atenție la acest aspect, cine nu s-a lovit de astfel de situații nu știe despre ele și nici nu prea le crede. De asemenea, service-urile auto încep să cam refuze la reparație (deși nu au acest drept) autoturismele foarte vechi pentru că sunt o adevărată bătaie de cap. Încerci să repari ceva și se strică altceva fără ca tu să faci ceva intenționat. Sunt foarte vechi.
  3. Cine știe ce legi idioate mai bagă Guvernul. Vedem cu toții faptul că în Europa e o problemă destul de mare cu poluarea. România trebuie să se alinieze la tratatul COP 21 de la Paris pe care l-a semnat alături de toate statele lumii, semnătură prin care s-a înhămat la o misiune grea: reducerea noxelor, a gazelor cu efect de seră. Deja prin marile orașe europene nu prea mai intră diesel-uri vechi, și în București există proiecte care nu vor mai permite circulația autoturismelor încadrate în norma de poluare Euro 1, Euro 2, Euro 3 și Non Euro. Clar pe viitor Guvernul va fi nevoit să stopeze poluarea din orașe iar mașinile vechi vor pica de țap ispășitor. Deși pare o previziune, chestia asta s-ar putea întâmpla chiar peste noapte la ce conducători avem.

Conform statisticilor DRPCIV, aproape jumătate din parcul autor al României este alcătuit din autoturisme mai vechi de 15 ani.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.