Pachetul Mobilitate 1 a fost aprobat. Cu dramă, fără dramă, nu mai contează. Important este că aduce în prim plan 5 reguli noi pe care transportatorii de mărfuri și de persoane trebuie să le respecte dacă doresc să efectueze în continuare business în spațiul comunitar european. Aceste noi măsuri au drept scop eliminarea de pe piață a companiilor de carton care strică piața în Europa, sunt măsuri care combat dumping-ul social și evident, concurența neloială. Iată care sunt pe scurt aceste noi 5 reguli.
5 noi reguli pentru transportatori implementate prin Pachetul Mobilitate 1
- După 4 săptămâni de comunitate, șoferii profesioniști trebuie să se întoarcă acasă. Nu mai au voie să stea câte 2-3 luni cum făceau înainte. Este o măsură foarte bună pentru cei care au familie, or să reușească să-și vadă și ei copiii crescând.
- Vehiculele de transport marfă și persoane ușoare, sub 3.5 tone respectiv 8+1 locuri vor fi echipate cu tahografe digitale. Șoferii acestora nu vor putea conduce mai mult de 10 ore pe zi. Din punctul meu de vedere, aceasta este cea mai bună regulă din acest Pachet Mobilitate 1, prea multe drame s-au întâmplat din cauza oboselii excesive.
- Cabotajul va fi permis pentru doar 3 zile, după care, vehiculul implicat va trebui să petreacă 60 de ore în statul în care este înregistrat.
- La capitolul salarizare, șoferii comunitari vor primi același salariu precum șoferii din țările în care efectuează transport de marfă. Există însă și o excepție care permite firmelor românești să respire: atunci când transportul începe și se termină în țara de origine a șoferului. Adică atunci când se pleacă cu marfă din România și se întoarce cu marfă în România, din Europa. Va fi greu pentru cei mici, dar nu imposibil.
- Vor fi introduse tahografele inteligente, cu 10 ani mai devreme față de deadline-ul din 2014, atât pentru vehiculele de transport marfă cât și pentru cele de transport persoane. Ce fac aceste noi tahografe? Ele înregistrează poziția vehiculului la fiecare 3 ore de conducere. Se va vedea foarte simplu ce-a făcut șoferul respectiv oricând.
Acestea sunt cele 5 noutăți introduse de celebrul Pachet Mobilitate 1. Cum vi se par? Sunteți de acord cu ele? Dacă da, de ce, dacă nu, de ce? Argumentați.
Sursa acestor vești: ETF: European Transport Workers Federation.
Doamne!!!!!! Însfârşit vi sa urcat mintea la cap da da da sânt deacord total cu cele 5 noi prevederi în special cu noile tachografe şi cu perioada de timp lucrată în afara ţării în care şoferu are reşedinţa bravo bravo bravo pentru cei ce au gândit şi au implementat aceste 5 puncte culminante din transporturi doamne ajută la mai multe reguli eu personal vă mulţumesc din suflet însfârşit pot să-mi văd şi eu copii , familia nu voi mai avea inima şi sufletul întristat şi îngreunat de dorul de acasă însfârşit am scăpat de magnet nu mai am stresu ăla când încarci dimineaţă şi te sună patronu sau dispeceru şi-ţi spune: vezi că ai 2700 km tu ştii ce faci dar trebuie să ajungi la descărcare mâine seară până la ora17 trebuie neapărat altfel e problemă mare doamne î-ţi mulţumesc că sa găsit cineva să ne scoată pe toţi şoferii din sclaviecu mult respect şi stimă vă mulţumesc
E perfect asa, problema ar fi daca trebuie sa vina toate camioanele la 4 saptamani in tara de origine, unde nevoia le vom parca pe toate ? in RO, pe strazi vor vf doar camioane la ce nr, sunt pe afara, dar cred ca nu e problema noastra a soferilor, sincer trebuia sa se intample si asta ca cartonari astia de “patroni “prea se credeau d,zei pe pamint, asa ca ma bucur ca vor disparea kak…care sunt kak.ti !!!
[…] șoferia pe 3 tone jumate, cel puțin până apar tahografele pe aceste vehicule. Mult nu mai este, PM1 a fost votat ieri și a trecut. După introducerea tahografului se va putea contoriza corect timpul […]
transportul din Europa de Est este terminat,sa va luati adio de la munca in Romania,ve.ti pleca in sclavie cu totii prin Europa.noapte buna!
… Niște prosti.oamenii care au construit legea cu timpii de condus, habar n au ce înseamnă să pleci dimineața la 6 de acasă și dupamasa la 5 sa te oprești ca să… Te uiți la tavan cel puțin 4…5 ore. Extrem de penibil…
Nu aveti nici cea mai mica idee ce inseamna acest lucru. Pe scurt nici o firma romaneasca nu va mai putea efectua curse, doar tur retur. Implica automat preturi mai mici pentru transportatori romani. Toti cautand astfel de curse va scadea automat pretul pe Km. Iar noi toti vom avea implicit salarii mai mici. Iar cei ce vor sa castige in continuare 2400 -2500 vom fi obligati sa lucram pt firme din strainatate. Ceea ce s-a urmarit defapt. Sa-si suplineasca transportatori straini posturi cu soferii din Romania.
Soferii romani angajati la firme romanesti vor pleca in Germania sa caute de munca.E ok…insa cand numarul de candidati este mult mai mare decat numarul de posturi….salariul merge clar in jos.Deci salariile de 2300-2400 € de acum…vor fi istorie . se vor arunca cheile in sus si vor sari 100 sa le prinda…..din nou.