Home Editorial Declin catastrofal pentru sectorul 3.5 tone. Înmatriculările de autoutilitare au scăzut dramatic

Declin catastrofal pentru sectorul 3.5 tone. Înmatriculările de autoutilitare au scăzut dramatic

1455
SHARE
Înmatriculările

În luna mai a acestui an s-au înmatriculat 1304 autovehicule comerciale noi (LCV- masa maxim autorizată de 3,5 T), cu, atenție, 18% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. În 2018, luna mai, se înmatriculau 1595 autoutilitare cu o masă maxim autorizată de 3,5T. Dezastrul nu se oprește aici, dacă mergem mai departe cu comparația observăm că și în 2018 s-au înmatriculat cu 10,54% mai puțin autoutilitare noi, comerciale, cu o masă maxim autorizată de 3,5T, față de aceeași lună mai a anului 2017, când cifrele indicau 1783 înmatriculări. Există două mari cauze pentru care există acest declin.

Care sunt motivele pentru care înmatriculările de autovehicule comerciale ușoare noi (LCV cu MMA de 3,5T) scad dramatic de la an la an?

  1. Lipsa forței de muncă – nu prea mai dorește nimeni să se angajeze ca șofer pe dubițe de 3,5 tone. Tinerii preferă să plece direct pe categoria C1 dacă au 18 ani, sau categoria C dacă au peste 21 de ani. Banii sunt mai mulți pe camion iar condițiile mai bune. În plus, accidentele din ultimii ani au adus în prim plan un mediu de muncă nociv pe 3,5 Tone din care nu prea mai vrea nimeni să facă parte. Nu se respectă contractul de muncă în care sunt stipulate maxim 8 ore de muncă pe zi. De cele mai multe ori, munca pe 3.5 T devine un fel de sclavie modernă în care ziua de muncă are 20 de ore, poate și mai bine. Sunt niște condiții care nu mai atrag pe nimeni.
  2. Pachetul Mobilitate 1 – se pare că aceste vehicule comerciale vor fi dotate într-un final cu aparate tahograf care vor înregistra timpii de conducere și repaus ai șoferilor. Patronii de asemenea business-uri sunt obișnuiți să-și gonească șoferii chiar și 20 de ore pe zi. Au dezvoltat un tip de business atât de prost încât dacă nu trag câte 20 de ore/zi pe șofer, ei nu mai sunt competitivi. Și, evident, acest Pachet Mobilitate 1, a cam băgat spaima-n acești „antreprenori” care efectiv nu mai investesc. Când vom avea mai exact tahografe pe vehicule de 3,5 T? Nimeni nu știe. Cert este că de la 15 iunie, camioanele noi care ies pe poarta fabricilor trebuie dotate cu noile tahografe ale căror date înregistrate pot fi citite de către autoritățile de control de la distanță.

De ce transportul pe 3,5T a avut atât de mult potențial?

Transportul pe 3,5T a avut o explozie în ultimii 10 ani tocmai din cauza lipsei de legislație care să împiedice exploatarea șoferilor. În plus, aceste vehicule comerciale au acaparat oarecum și piața 7,5T întrucât mulți patroni pun pe ele chiar și 4 tone, nu contează că mașina urcă apoi o rampă cu 10 km/h și încurcă pe toată lumea. Patroneii români s-au băgat la jumulit și din sectorul camionagiilor și o perioadă le-a mers destul de bine.

Statisticile din acest articol au fost furnizate de MINISTERUL AFACERILOR INTERNE

DIRECŢIA REGIM PERMISE DE CONDUCERE ŞI ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.