M-am uitat puțin peste statisticile înmatriculărilor de camioane noi în România. Am făcut o paralelă între lunile iunie 2017 – iunie 2018 și iunie 2019. Deși TOȚI patronii se vaită că le merge prost și că nu sunt bani de salarii mai mari, în iunie 2017 s-au înmatriculat în România 403 autocamioane noi nouțe.
În iunie 2018, de prost ce-a mers treaba probabil, au fost înmatriculate 581 autocamioane noi, o creștere spectaculoasă de +44.17% de la un an la altul.
În iunie 2019, evident, s-au înmatriculat în circulație 600 de camioane, cu 3.27% mai multe față de aceeași lună a anului trecut, cu 50% mai mult față de 2017. Așadar, din moment ce în ultimii 2 ani numărul de camioane noi înmatriculate în România a crescut cu 50%, cum pot să meargă lucrurile prost?
Desigur, mulți dintre voi veți spune că se schimbă flotele pe la firmele mari, și de fapt de aici sunt aceste cifre. Bine, fie și așa. De ce nu dau aceste firme mari salarii mai mari?
Căci din câte am observat, cele mai mari firme din transporturile românești nu prea sunt românești, și plătesc mult mai puțin față de micile companii care au un maxim de 10-15 camioane în garaj… Înmatriculările de camioane noi cresc de la an la an pentru că încă mai merge cu prosteala, încă mai există oameni care în disperarea de a scăpa de sărăcie, sunt dispuși să meargă să muncească pe camion, ca șoferi „începători” pentru sume de genul 700-800 de euro. Păi cum să nu-și permită o firmă să schimbe flota de camioane atunci când fură bani de la toată lumea? Și de la stat, și de la angajați? Cum să nu ai casă cât blocul și mașină de peste 100 de mii de euro la poartă când tu oferi salarii derizorii?