Home Colțul camionagiilor 3 motive pentru care școlile de șoferi (C,D,CE,DE) au ajuns o glumă...

3 motive pentru care școlile de șoferi (C,D,CE,DE) au ajuns o glumă proastă în România

2770
1
școlile de șoferi

Întrebam mai demult cum e posibil ca niște entități comerciale să se intituleze „școli de șoferi” din moment ce te înscrii și faci 3-4 ore cu camionul, 2-3 ore de conducere cu remorca și așa mai departe. Cred că sunt mai multe cauze pentru care școlile de șoferi pentru categorii grele au devenit o glumă proastă în România și cred că ar trebui să evidențiem puțin aceste cauze, cu speranța că, poate cândva, lucrurile vor reveni la normal și șoferii odată ieșiți din școală vor fi adevărați profesioniști.

3 motive pentru care școlile de șoferi (C,D,CE,DE) au ajuns o glumă proastă în România

  1. Nu se fac ore. Efectiv nu ai cum să ajungi un șofer profesionist în adevăratul sens al cuvântului atunci când faci 3-4 ore de conducere. Poate sunt și excepții, poate sunt și școli de șoferi care fac 30-40 de ore cu fiecare elev înainte de examen dar foarte rar. Eu am ajuns la concluzia că interesul lor este să-ți ia banii. Plătești uneori și 4000 de lei pentru categoriile C, CE și ce faci? Maxim 10 ore de conducere? Culmea, nu puțini sunt și cei care au vrut să facă ore suplimentare și școlile au refuzat categoric din lipsă de timp. Se pare că școlile de șoferi sunt foarte aglomerate și au devenit în realitate niște fabrici de bani. Ca să spunem adevărul până la capăt, aici sunt de vină uneori și elevii pentru că NU vor să plătească școala de șoferi la adevărata ei valoare, vor să iasă cât mai ieftin în pur stil românesc, mai ales dacă sunt genul care se consideră învățați după 3-4 ore de conducere.
  2. Nu se învață manevre. Eu unul nu am auzit deocamdată pe cineva care să vină să-mi spună că a făcut manevre în școala de șoferi, că a făcut o punere la cheu, orice altceva în afară de manevra de cuplare și decuplare a remorcii. Cum poate o școală de șoferi să spună că a pregătit un elev când acesta ajunge la angajare și nu e în stare să meargă drept cu spatele cu remorca, nu mai zic despre garare în unghi de 90 de grade sau punere la cheu pe dreapta. Din punctul meu de vedere, ar trebui să se facă și manevre în școala de șoferi, și multe.
  3. Ansamblurile nu sunt ce trebuie. Spun asta pentru că în 99% din cazuri, un elev care iese din școala de șoferi va lucra pe un ansamblu cap tractor + semiremorcă, nu pe camion + remorcă. Desigur, mulți veți spune că nu e nicio diferență, că cine e șofer conduce orice ansamblu. De acord parțial. Dar ca începător, ar trebui să ți se faciliteze puțin integrarea în această meserie și faptul că te angajezi pe un ansamblu care se comportă oarecum diferit față de ce ai condus tu la școală, este o piedică. Sunt din fericire și școli de șoferi care au înțeles acest lucru și care fac ore și pe cap tractor + semiremorcă. Cei de la Rodna de exemplu.

1 COMMENT

  1. Coruptia,delasarea,incompetenta si nu in ultimul rand dorinta de inbogatire peste noapte au încuviintat si ajutat scolile de “permise auto “din Romania sa ajunga si sa ramana pe linia aceasta submediocra.Elevii in scoli nu vad un tahograf digital cu card,camioanele sunt proaste si extrem de vechi,instructorii sunt slab pregatiti.Un cap tractor cu semiremorcă se comporta diferit vizavi de camionul cu remorca.In aceste scoli se invart foarte multi bani iar sumele cresc invers proportional cu perioada de scolarizare.Personal cred ca banul dicteaza,banul face legea.Cum sa faci “scoala” pe camion de 10 tone dupa care sa mergi sa te angajezi pe 40 de tone? Este o gluma proasta de care nimanui nu i pasa.Cum sa faci scoala de sofer profesionist fara ca acea scoala sa nu aibe un poligon in care elevul sa invete practic viitoarea meserie?! In poligon inveti parcari,garari etc.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here