Home Editorial Lucruri care trebuie schimbate la școala de șoferi dacă ne dorim șoferi...

Lucruri care trebuie schimbate la școala de șoferi dacă ne dorim șoferi mai buni, profesioniști

442
SHARE
școlile de șoferi

Școala de șoferi în România TREBUIE să se schimbe. Există probleme pentru fiecare categorie de permis în parte, inclusiv pentru C, CE, D, DE și le vom discuta pe fiecare dintre ele în parte. Vom vedea care sunt problemele și ce ar trebui făcut pentru a aduce oarecum la normalitate niște instituții care în realitate, nu mai pregătesc pe nimeni, pentru nimic. Școlile de șoferi din România au devenit ceva fabrici de bani și nu cred că este corect, mai ales în contextul actual al societății în care suntem pe primele locuri din lume la accidente rutiere soldate cu morți, victime, toate cele.

Lucruri care trebuie schimbate la școala de șoferi dacă ne dorim mai puțini morți pe șosele

Categoria A1 – se acordă de la 16 ani și nu cred că există suficientă educație în sânul poporului român astfel încât să fie asigurată securitatea acestor copii. Dacă mai trag cu ochiul și pe la canalele de YouTube de motovlog, în care a devenit un trend ieșitul la înjurat lume pe stradă și făcut slalom printre mașini, dezastrul este garantat. Oricum, nu o să înțeleg niciodată un părinte care dă copilului de 15-16 ani o motocicletă pe mână. De ce ți-ai trimite copilul la moarte? Ce ar trebui făcut? Ar trebui eliminată categoria complet din legislație, să fie absorbită de categoria A. Cel puțin o perioadă, poate pe viitor vom reuși să îmblânzim un pic traficul, momentan este mai mult decât sălbatic.

Categoria A – aici ar trebui introdus un examen psihiatric care să se dea la finalul cursurilor pentru că din ce văd pe stradă și pe internet la categoria „motovlog”, de cele mai multe ori mă face să cred că unii motocicliști au probleme mari la mansardă. Sunt foarte agresivi prin stilul de conducere și sar foarte repede la ceartă/bătaie în trafic, ceea ce mă face să cred că sunt oarecum instabili psihic. Nu se poate să ai un asemenea comportament sălbatic și să conduci o motocicletă. Nu se poate să-ți bați joc de toți participanții la trafic prin stilul de conducere și tu să crezi că e ok. Așadar, la final de școală, examen psihiatric capabil să dovedească agresivitatea sau prostia, limitarea intelectuală.

Categoria B – la categoria B, sunt mai multe de discutat pentru că aici există din punctul meu de vedere cel mai mare haos. A devenit o modă în România ca la 18 ani, pipilul să aibă mașină. Trăim vremuri în care o familie cu 4 membri are 5-6 mașini la scară și chestii de genul. Mașina în România a devenit simbol al opulenței, al bunăstării, a devenit țel suprem în viață pentru majoritatea cetățenilor. Evident, nu poți să ai mașină fără permis de conducere. Școlile de șoferi evident că profită de setea românului pentru permisul de conducere și își cam bat joc. Iată câteva lucruri care ar trebui să se schimbe în cadrul acestor entități astfel încât să existe șoferi mai buni la finalul cursurilor:

  • Ora de conducere să fie oră, nu 45 de minute. Plătim o oră, o oră trebuie să conducem, nu 45 de minute.
  • Să se facă toate cele 30 de ore de conducere. Unii le fac, alții nu le fac pentru că „lasă că tu știi să conduci”.
  • Instructorii să lase telefoanele și să fie atenți la elevi, la drum. De fiecare dată când văd o mașină de școală, nu văd un elev și un instructor, văd un elev și un instructor care vorbește sau butonează la telefonul mobil.
  • Elevii să vină obligatoriu la orele de legislație. Deocamdată mai merge cu „facem legislație cu instructorul în mașină”. Nu frate, școala e școală și trebuie respectat acest statut. Cine vrea permis, să-și miște fundul.
  • Școlile de șoferi să primească feedback după primele ore de conducere de la elevi, pentru instructori. Că-n ziua de azi, am observat că numai cine nu vrea nu se face instructor auto. Mulți instructori își bat joc de elevi, îi jignesc, le vorbesc urât și nu mi se pare normal, nu este o atitudine corectă vizavi de cel care te plătește.

Categoriile C, CE – și aici este un dezastru total, din toate punctele de vedere. Cu toate acestea, soluțiile sunt destul de simplu de înțeles. Discutăm despre categorii de permis de conducere foarte importante care te transformă în șofer „profesionist”, în șofer care poate să conducă autocamioane de zeci de tone după ce-ți iei și atestatul de transport marfă CPI. Iată care sunt principalele probleme întâlnite de cursanți atunci când se înscriu la o școală de șoferi pentru a obține permisul de conducere categoriile grele C, CE:

  • Nu se fac ore de conducere. Nu ai cum să înveți să conduci un camion când tu faci 5-6 ore de conducere. Efectiv nu ai cum. Un minim necesar ar fi cam 40 de ore. Evident, s-a ajuns în această situație și din cauza elevilor, care vor să devină șoferi profesioniști, să câștige mii de euro pe lună, cât mai repede și cu costuri cât mai reduse, pe sistemul „lasă că am timp după să învăț”. Școala de șoferi pentru categorii grele în România este o glumă proastă fraților, ăsta este adevăratul, nu te pregătește pentru absolut nimic.
  • Nu se fac manevre. Păi ce manevre să faci când după 5-6 ore te bagă în examen? Ce manevre să mai faci? Acestea intră la categoria „lasă că e timp să înveți manevre după ce iei permisul”. Această mentalitate trebuie să dispară pentru că nu face altceva decât să dea apă la moară patronilor de companii de transport care s-au obișnuit să facă discriminare la angajare, care oferă 600-800 de euro începătorilor pe motiv că nu cunosc meserie, că nu sunt în stare nici să bage camionul la rampă. Avem nevoie și de manevre în școală.
  • Nu se conduc ansambluri relevante. Deși multă lume este de părere că ansamblul compus din camion + remorcă este relevant pentru categoria CE, sunt curios câți dintre cei care termină școala ajung să și lucreze pe un asemenea ansamblu? Majoritatea, poate peste 90% se duc pe cap tractor + semiremorcă. Există școli de șoferi care fac ore și pe cap tractor + semiremorcă dar foarte puține la număr. Ar trebui să se facă și pe container, și pe cisternă, școlile de șoferi ar trebui să pregătească cursantul astfel încât să poată lucra pe orice tip de ansamblu odată ieșit din școală, să nu mai fie nevoit să lucreze ca ajutor nu știu câte luni.
  • Nu se conduce încărcat. Este o diferență destul de mare în a conduce un camion gol și unul încărcat. Școlile de șoferi ar trebui să se gândească la acest aspect și în cadrul orelor, să țină cursuri și cu încărcătură. Evident, urmează întrebarea „care ore”? În cele maxim 10 ore de conducere abia înveți să mergi drept cu camionul.

Categoria D – această categorie este dorită de cei care doresc să conducă autobuze, autocare, să transporte persoane cu vehicule de peste 9 locuri. Treburile la categoria D sunt și mai dramatice decât la categoriile C, CE pentru că majoritatea fac aceste cursuri DUPĂ ce au luat categoriile C, CE. Puțini sunt cei care dau doar pentru categoria D. Astfel, școlile de șoferi fac foarte puține ore de conducere, bazându-se pe faptul că elevii sunt proaspăt școliți pentru categoriile C, CE. Sunt oameni care se plâng de faptul că au făcut doar 2-3 ore pentru categoria D, în loc de 30-40 cât ar fi normal. E absolut ridicol ținând cont de răspunderea pe care o va avea viitorul șofer.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.