Home Editorial Înmatricularea în circulație a autoturismelor: o bătaie de joc absolută la adresa...

Înmatricularea în circulație a autoturismelor: o bătaie de joc absolută la adresa cetățeanului

4387
Înmatricularea în circulație a autoturismelor

Nu cred că există o mai mare bătaie de joc a instituțiilor publice față de cetățeanul român, decât înmatricularea unui autovehicul. Sau transcrierea dreptului de proprietate dacă mașina este deja înmatriculată pe România. Trebuie să iei la pas 4-5 instituții publice care ce să vezi, sunt pline de cozi și de programe scurte, care mai de care. Voi face o scurtă trecere în revistă a acestei batjocuri.

Dacă autoturismul este înmatriculat în străinătate și trebuie înscris pe RO

Trebuie să mergi la următoarele instituții ale statului:

  • Înmatriculări pentru numere roșii. Înainte să îți faci programare, trebuie să mai iei o coadă pe la birourile de copiat acte, unde o doamnă îți va lua cam 40 de lei să-ți facă dosarul pentru numere roșii. Va trebui să plătești și o asigurare pe o lună, contravaloarea numerelor și contravaloarea dovezii pentru numere roșii. După ce ai dosarul, te programezi online la biroul de înmatriculări unde vei lua contact cu o coadă. Cel mai enervant va fi să vezi cum deși la coadă sunt 5-6 persoane, mereu apar din neant persoane cu pile care vin cu diverși ofițeri din poliție și se bagă în fața tuturor.
  • Registrul Auto Român (RAR) pentru cartea de RO. Aici distracția e la ea acasă. Dacă o să intrați pe net să vă faceți o programare, o să vedeți că nu se poate de azi pe mâine. Nu se poate săptămâna în curs, nu se poate nici măcar săptămâna viitoare. Se poate abia peste o lună jumătate, două. Sta stai, ce? Da :)) Priviți imaginea de mai jos. Cine vrea să facă RAR-ul la Bistrița Năsăud, va putea doar la jumătatea lunii aprilie. Și încă nu s-a dus luna februarie. O bătaie de joc absolută. Reușești să finalizezi înmatricularea unui autoturism în România în 3 luni?
  • Taxe și Impozite Locale pentru luarea în evidență + impozit. Da fraților, nu poți să ai mașină în România până nu ia și rahatul ăsta de stat, partea lui. Din păcate este un procedeu dificil, o să ai de dus o grămadă de acte acolo, o să ai de completat o grămadă de formulare și Ok-ul final se dă peste 7 zile. Dacă nu vrei la urgență…
  • ANAF pentru plata taxelor de înmatriculare (certificat, numere, etc). O să iei în piept prima coadă doar ca să întrebi unde se poate plăti taxa pentru certificat. Că nu scrie nicăieri. Au 30 de ghișee la care nu prea scrie ce se întâmplă nicăieri. După, iei coada ca să plătești. Cică ar fi și varianta să plătești online dar au fost cazuri când nu s-au făcut transferurile la timp și oamenii s-au trezit cu dosarul pus înapoi în brațe la DRPCIV, cu rugămintea să revină când s-a înregistrat plata. Ce-i în mână, nu-i minciună fraților. Decât online cu surprize mai bine ai chitanța la tine.
  • Înmatriculări pentru numerele negre definitive și carte. Iar programare iar bani dați pe numere și pe asigurări, iar piloși care se bagă în față la coadă deși tu ai programare. Și stai să vezi, că de aici nu se termină toată nebunia. După ce depui dosarul revii după numere, după cartea în care ești trecut ca proprietar și după dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare. Certificat care vine prin poștă.
  • Poșta Română pentru ridicarea certificatului de înmatriculare. Aici o să ai de-a face cu una dintre cele mai dezgustătoare instituții ale statului. O să te duci la ghișeu să ridici certificatul de înmatriculare, căci Poșta ca orice instituție bugetară cu program mai scurt decât privații, aduce plicul când nu este nimeni acasă. Știm cu toții, bugetarii termină munca pe la 3 jumate, iar fraierii care produc banii la privat pe la 5-6.

Dacă autoturismul este înmatriculat pe RO și trebuie transcris dreptul de proprietate

Trebuie să mergi la următoarele instituții ale statului:

  • Taxe și Impozite Locale pentru scoaterea de pe vânzător și trecerea pe cumpărător. E un fiasco total, 2 oameni se învoiesc de la muncă pentru că instituția statului nu are program decât până la orele 16. Depui actele și nu îți dă nimeni nimic pe loc. Trebuie să aștepți vreo 7 zile ca milogul. Sau ai posibilitatea să iei la urgență contra sumei de 60 de lei. O găinărie tipică statului român.
  • ANAF pentru plata certificatului și dacă este cazul contravaloarea unor noi plăcuțe. Eu nu știu când se va face un sistem în România, sau dacă se va face, un portal unde să poți să plătești absolut orice taxă. Ca să înscrii o mașină trebuie să te plimbi la 7 instituții și la fiecare cam ai ceva de dat. Mi se pare o bătaie de joc colosală.Nu știu dacă mai există în alte state așa ceva.
  • Biroul de înmatriculări pentru înmatricularea pe numele cumpărătorului. Aici te duci, depui dosarul, iei contact cu piloșii despre care am specificat mai sus. Ziua următoare revii la secretariatul biroului de înmatriculări. La secretariat din nou iei contact cu piloșii care se bagă în fața ta, iei cartea în care ești trecut ca proprietar și dovada certificatului de înmatriculare.
  • Poșta Română pentru ridicarea certificatului de înmatriculare. Ultimul pas și se stinge calvarul. Evident, trebuie tu să mergi după certificat la poștă întrucât poșta, ca orice instituție publică, funcționează într-un interval orar care nu avantajează pe cetățeanul care termină munca după orele 16. Noul certificat vine cam în 3-4 zile de la  depunerea dosarului la DRPCIV. End of Story.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.