Sunt șanse mari ca din 2026, să avem tahografe pe dubițele de transport marfă internațional cu masa maximă autorizată de 3.5 tone. Dar ce facem până atunci? Mai sunt 5-6 ani în care copiii or să continue să moară pe capete. În goana lor după bani, „patronii” și dispecerii firmelor de transport marfă pe 3.5 tone nu vor înceta să calce pe cadavre. Nu le pasă pur și simplu de șoferi, din contră, ei sunt cei care provoacă indirect aceste accidente cutremurătoare, forțând niște copii să facă niște lucruri ilegale.
Mulți veți spune că nu-i forțează nimeni să conducă 20 de ore pe zi pentru ca apoi să adoarmă la volan, ori să-și dea duhul din cauza epuizării prin cabine singuratice. De acord, nu-i forțează nimeni, dar să ne aducem aminte cu toții cum eram la vârsta lor, la 19, 20, chiar și 25 de ani. Cât de conștienți eram? Cât de corect percepeam lumea în care ne învârteam în încercarea disperată de a ne face și noi un rost, un ban și un viitor?
Toți am fost ca ei, singura diferență a fost că noi nu ne-am angajat pe 3.5 tone. Abia în jurul vârstei de 30 de ani apare acea maturitate care te face să-ți pui întrebări privind legalitatea lucrurilor pe care le faci, sau care îți sunt „impuse” de patroni. Este nevoie de limite în această goană nebună care se face pe 3.5 tone. Este nevoie de tahografe și de amenzi isterice pentru cei care nu respectă timpii de conducere și odihnă.
Nu cred că trece lună, să nu apară în online un caz cutremurător, cu un tânăr de maxim 22-23 de ani, care nici măcar nu a apucat să vadă ce-i viața, că a sfârșit pe șoselele Europei între niște fiare. Fiare și la propriu, și la figurat. Fiarele răspunzătoare de moartea acestor copii trebuie dresate și învățate cel puțin Regulamentul 561/2006. Cel puțin. Și cred că ar trebui să se facă mari anchete la firmele de transport pe 3.5 tone la care se petrec astfel de evenimente tragice. Să fie luate la puricat de niște organe de control atât competente cât și alergice la șpagă. Sclavia modernă e greu de depistat atunci când se lucrează cu copii și cu niște legi care o favorizează până în pânzele albe.