Plata la kilometru, micșorarea diurnelor doar pentru că așa vrea patronul, „Nu vă convine? Plecați! Așteaptă 10 inși la poartă ca să se angajeze”. Da, acum ies la iveală cele mai mari probleme din transporturile românești. Odată cu pandemia de Coronavirus, încep să iasă la iveală niște adevăruri pe care degeaba le cântă unii și alții pe internet de ani de zile. Românul până nu dă cu capul, nu reușește să vadă că situația în care se află de ani buni, nu este una avantajoasă.
Cui mai folosește acum diurna când șomajul tehnic se calculează în funcție de salariu, iar patronii o pot micșora printr-un singur document de înștiințare? Pe cine mai avantajează acum plata la kilometru când nu mai ai unde să alergi ca descreieratul pentru un pumn de fise?
Se anunță vremuri grele pentru transporturile românești, iar degetele șoferilor prinse în ușă de patroni nu prea au cale de scăpare DACĂ NU EXISTĂ UNITATE.
Cred că acum, odată pentru totdeauna, când fiecare individ în parte are de suferit din pricina modului ilegal sau parțial legal în care lucrează, trebuie să existe conștientizare.
Salariul trebuie să fie salariu, diurna să-și respecte statalul și definiția atribuită de lege, respectiv sumă de bani de care șoferul să se folosească în câmpul muncii atunci când este plecat în deplasare.
Este nevoie de unitate mai mult ca oricând, altfel, vom asista la cele mai mari umilințe din istoria transporturilor. Și e posibil să trăim să vedem aceste umilințe pentru că trăim în țara în care angajatul face ilegalități „obligat” de patron, de frică ca nu cumva să fie dat afară.
Românii caută stabilitate și se adaptează greu la nou.
Voi ce părere aveți? Ce credeți că se va întâmpla în perioada următoare?
Se anunta vremuri grele pentru transporturile romanesti? Tu consideri ca acest virus afecteaza doar transporturile romanesti? Tocmai, transporturile romanesti dar si internationale sunt printre ultimele lucruri pe care tarile au incercat sa le mentina cu o limita.
Eu zic asa, cat timp este de munca sa mergem la munca, pe 100 de euro pe 200 de euro pe 500 de euro….ca la final, o sa ramana doar bogatii in picioare. Patronii se duc la vale ca toate firmele sunt ingropate in banci. Aici nu e ultimul care scapa, simtul de conservare il avem in noi fiecare, patron sau angajat aici e primul care decide sa fie destept si sa profite de fiecare zi de munca. Firmele care taie din diurne si plata la km sau din salarii sunt firmele care au decis sa faca totusi ceva pentru angajati si sa impinga agonia mai mult. Sunt si firme care au disponibilizat din telefon mii de angajati. Cu ce ma ajuta pe mine ca eu incasez de la firma bani ca si pana acum si maine sotia e trimisa acasa in disponibilizare?
Eu zic ca principiul de conservare finaciar trebuie calculat si intins la maxim si unitatea trebuia si trebuie facuta in conditiile in care piata functioneaza normal. Sa nu uitam ca momentan NU exista nici o solutie pentru acest virus, izolarea este o metoda, folosita de sute de ani, de preventie dar nu de corecti
Ce urmeaza? Romania trece la nivelul 5 al starii de urgenta si se inchide tot, ca in Italia, probabil o sa iesim sa ne cumparam mancare si cam atat. Si in rest facebook, site-uri, comentari si dat cu parearea, ca da, la asta, romanii sunt primii in lume, pacat ca nu e platita.
Cred că firmele de transport, e posibil să-și ia o mare țeapă, ca răspuns la bătaia de joc, la adresa șoferilor.
Pentru cei ce nu știu, la ora actuală, Germania plânge după șoferi și asta o știu din surse sigure. O altă țară unde am prieten și care deasemenea are nevoie de șoferi, este Suedia.
Iar azi, 02.04.2020, U.E. a anunțat pomparea a 100 miliarde euro, în firmele de transport, pentru a intra pe făgașul normal. Cred că vor fi sub formă de beneficii.
Dar, patronii din România, cred că în funcție de performanțe vor avea acces către acești bani. Și dacă va fi așa, sper să se aleagă firmele ce vor performanță, față de țepari, cei ce vor magnet și încălcarea anumitor norme și tot așa.
Putini cocosi, multe gaini !
Firmele de transport for disparea foartemulte din peisaj.Comenzi putine si prost platit la termene din ce in ce mai mari. SOFERII vor banii din ce in ce mai multi iar prohodul va fi cat de curand ptr multe firme romanesti.