Conform statisticilor D.R.P.C.I.V., parcul auto al României cuprindea la final de 2019, un total de 122.935 autotractoare (camioane) încadrate ca și autoutilitare. Urmărind imaginea de mai jos care prezintă tarifele pentru rovinietă pentru diferitele categorii de vehicule care circulă pe drumurile patriei, putem face un calcul estimativ cam câți bani jupoaie statul de la transportatori an de an, lăsându-i ulterior să se descurce pe niște drumuri pe care nici în Africa nu le mai vezi.
Înainte să facem calculul pentru camioane, haideți să vedem câți bani se pot strânge din rovinieta pentru autoturisme, plecând de la premiza că cel puțin jumătate din parcul auto al României, deține rovinietă. Conform statisticilor DRPCIV, la final de 2019, pe drumurile noastre circulau 6 milioane 901 mii 236 de autoturisme (6.901.236). Rovinieta pentru această categorie A, costă 136 RON și 48 de bani pe un an de zile. Jumătate din 6.901.236 înseamnă 3.450.618 autoturisme, x 136,48 RON = 470.940.344,64 RON, adică aproape 100 de milioane de euro.
Pentru camioane, vom pleca de la premiza că minim 50% dintre acestea rulează permanent în România și achiziționează rovinieta pe un an de zile. Restul de 50% putem considera că rulează în transportul de marfă internațional, și achiziționează rovinieta pe România doar ocazional, pe câteva zile, până găsesc încărcare pentru străinătate, ori sunt camioane de categorie mai mică pentru care se plătește mai puțin. 50% din 122.935 înseamnă 61467,5 x 5897.78 = 362.521.792,15, adică alte aproape 74 de milioane de euro.
După cum putem vedea, aproape 200 de milioane de euro se strâng numai din rovinietă. Se mai strâng alte sute de milioane de euro din accizele pentru motorină sau benzină, se mai duc spre vistieria statului TVA-ul din ITP-ul atâtor milioane de mașini și camioane, se mai duce spre statul român încă un sac plin cu bani din impozitul pentru autoturisme si camioane. Observăm faptul că autoturismul, camionul, vehiculul folosit pentru transport în România devine o țâță de muls pentru stat. Nu ar fi o problemă dacă însă statul ar folosi acești bani pentru ceea ce trebuie, adică pentru drumuri. Nu este posibil ca România să arate la mai bine de 13 ani de când a fost primită în Uniunea Europeană, ca o țară de lumea a treia, ca Republica Moldova ori Rusia, Ucraina, state fost sovietice care nu s-au dezvoltat absolut deloc.
Este normal să se se plătească taxe la stat, este normal să se plătească roviniete, dar nu este normal să nu existe drumuri. Unde se duc toți acești bani?