Home Editorial Nonsensul giratoriu

Nonsensul giratoriu

446
Nonsensul giratoriu

Nu a greșit cel care a inventat zicala conform căreia în România, viața bate filmul. Mulți dintre noi, dintre cei care ne-am încăpățânat să rămânem pe meleagurile patriei, am pățit fel de fel de ciudățenii, am avut fel de fel de probleme cu instituțiile statului, parcă ne-am obișnuit cu abuzurile celor pe care tot noi îi plătim.  Ne-am îmbolnăvit oare de Sindromul Stockholm?  Ne-am obișnuit oare atât de mult cu aceste abuzuri încât am ajuns să le considerăm o normalitate? Sau am ajuns să ne mirăm de normalitate atunci când aceasta se întâmplă, mai ceva ca de venirea extratereștrilor din Cosmos?

Cazul Tavi Perțea

Un polițist, din câte am înțeles eu este subcomisar la IPJ Bihor, un domn care mi-a intrat pe radar în urmă cu câteva luni datorită unui videoclip postat de dânsul pe YouTube, cu circulația în sensul giratoriu. Ei bine, YouTube-ul este plin de clipuri care abordează problema circulației în sensul giratoriu, însă varianta lui Tavi Perțea mie personal mi-a atras atenția. 

Dacă noi la școala de șoferi am învățat faptul că în sensul giratoriu există benzi de circulație,  iar în momentul în care părăsești sensul giratoriu ești obligat să acorzi prioritate celor care încă se învârt în sens, varianta lui Tavi Perțea ne întoarce lumea pe dos.  Acesta spune că dacă o mașină circulă pe direcția înainte pe banda 2,  într-un în sens giratoriu cu două (sau mai multe) benzi pe sens, aceasta nu trebuie să acorde prioritate autoturismelor care circulă pe banda 1 și care încă se învârt în sens. Aveți mai jos clipul cu explicația lui care a stârnit foarte multe controverse. 

 

Ceea ce pare mai interesant la Tavi Perțea este faptul că în acest clip de mai sus, acesta afirmă faptul că în Poliția Română, Brigada Rutieră, există polițiști care interpretează legea într-un mod diferit față de cum o face dumnealui. Adică o interpretează în modul în care o știm cu toții, în modul în care am învățat la școala de șoferi. Mi se pare sincer o afirmație care demonstrează încă o dată harababura din instituțiile statului, instituții în care fiecare face ce vrea, în care fiecare interpretează legea cum dorește sau cum o înțelege, instituții în care lucrează fel de fel de oameni, bugetari plătiți de noi toți, care pot să greșească și să nu pățească niciodată nimic. 

Mi se pare absolut halucinantă afirmația lui Tavi Perțea cum că în Poliția Română pot exista altfel de interpretări ale aceleiași legi. Eu unul știam că legea este una singură care nu poate fi interpretată în 10 moduri. Se pare că în România se poate așa ceva, în județul Bihor legea este sau cel puțin pare pe dos față de cum o știm noi cu toții. Clipul lui Tavi Perțea a luat avânt pe YouTube și din cauza incidentului care a avut loc într-un sens giratoriu din Bihor, incident în urma căruia un șofer a fost sancționat de un polițist pentru că  se învârtea în sensul giratoriu pe banda 1 și nu a dat prioritate de trecere autoturismului care circula pe banda 2 și care dorea să iasă din sensul giratoriu. Aveți mai jos și acest clip ca să vă faceți o idee completă despre situație. Nu era suficient că sensul giratoriu era greu de înțeles în esență, acum se pare că devine aproape imposibil să-ți dai seama cum trebuie să circuli corect, din pricina diferitelor interpretări ale legii date de unii polițiști. 


Cel mai interesant aspect în toată această harababură, este faptul că alți polițiști nu ies să combată ceea ce afirmă Tavi Perțea. Nici să confirme. Marian Godina de exemplu, care susținea varianta clasică a sensului giratoriu, variantă pe care a expus o pe internet în trecut,  tace mâlc. Acest lucru mi se pare periculos pentru că ne dăm seama că trăim într o țară în care poliția nu numai că face ce vrea în sensul giratoriu, într-o parte de țară acționează după metoda x,  în altă parte de țară acționează după metoda y, dar se și acoperă unii pe alții prin tăcere.

Sincer m-aș fi așteptat ca Marian Godina, adept al circulației normale în sensul giratoriu, să iasă și să combată afirmațiile colegului său Tavi Perțea. Acest lucru NU s-a întâmplat și din punctul meu de vedere este o mare problemă. Lucrurile au rămas exact ca în tren, nimeni nu știe după cine să se ia, după Tavi Perțea și modelul său de sens giratoriu, sau după Marian Godina și modelul său de sens giratoriu. 

Speculații de mușamalizare și abuz 

Există și speculații conform cărora, polițiștii din Bihor știu că nu au avut dreptate referitor la clipul apărut pe internet, în care conducătorul mașinii albe a fost sancționat pentru neacordare de prioritate. Speculațiile spun că polițiștii au dorit să-și scape colegul de serviciu. În acela Audi care se vede foarte clar pe filmare, ar fi fost un polițist în misiune cu mașina neinscripționată care aparține de IPJ Bihor.  Singurul clip care putea să le dea dreptate existent pe internet era varianta de sens giratoriu a lui Tavi Perțea,  clip care până în acel moment nu devenise viral. 

Aceste speculații devin din ce în ce mai realiste pentru mulți dintre noi, întrucât observăm faptul că în Poliția Română există o foarte mare harababură. Am văzut cu toții cât „profesionalism” a existat în cazul intervenției de la Caracal, în cazul intervenției de la Onești, în cazul de la Pitești ee acum câteva zile când un polițist a dat efectiv de pământ cu un bătrân de 63 de ani întrucât acesta nu dorea să stea drept în fața lui. Bătrânul stins din viață în urma acele intervenții.  Sunt multe probleme în Poliția Română și neîncrederea poporului în această instituție este o realitate. Cum poți să ai încredere în niște oameni care în urmă cu ceva timp păzeau interlopii la înmormântarea lui Emi Pian? Cum poți să ai încredere în niște oameni care efectiv te trântesc la pământ și te omoară doar pentru că nu dorești să stai drept în fața lor?  

Cum poți să ai încredere în niște oameni care deși fac parte din aceeași instituție, care deși au învățat la școală aceleași legi, nu reușesc să cadă de acord asupra circulației într-o intersecție?

 

Previous articleAici sunt banii dumneavoastră! Drumuri impracticabile pentru care statul jumulește aproape 6000 de lei pentru fiecare camion (rovinietă)
Next articleTachoTimer – un dispozitiv legal cu destinație finală ilegală
Impatimit al automobilismului, adept al condusului corect si al disciplinei in trafic.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.