Home Colțul camionagiilor TachoTimer – un dispozitiv legal cu destinație finală ilegală

TachoTimer – un dispozitiv legal cu destinație finală ilegală

149
TachoTimer

Circulă pe internet clipuri de promovare pentru acest dispozitiv numit TachoTimer. Multă lume se întreabă evident dacă este un dispozitiv legal întrucât după cum bine știm, el este folosit pentru a întrerupe pauzele și repausurile. Conform regulamentului 561 singura pauză care poate fi întreruptă este cea de 45 de minute, ea poate fi luată în fracțiuni de 15 apoi 30 de minute sau invers, dar nu mai puțin de 15 respectiv 30 de minute. 

În realitate, în contextul actual al transportului național și internațional, un astfel de dispozitiv dacă destinația lui finală ar fi legală, ar fi util. Se întâmplă deseori să te oprești la finalul  perioadei zilnice de muncă, să începi un repaus zilnic, apoi să fii nevoit să te muți din diverse motive. Se poate de asemenea întâmpla să începi o pauză de 45 de minute la o descărcare ce nu necesită prezența sau intervenții a ta ca șofer, și să ți se spună să te muți în altă rampă după 20 minute. Evident,  întreruperea pauzei la 20 de minute ar putea echivala cu o fracțiune de doar 15 minute de pauză,  sau în cel mai rău caz, zero minute de pauză în cazul în care se dorea fracția de 30 de minute. 

TachoTimer este legal dar rezultatul folosirii lui este ilegal

Tacho Timer nu este altceva decât un cronometru. Nu ai nevoie de un dispozitiv fizic pentru a putea beneficia de logica din spatele lui, există de asemenea aplicații pe telefonul mobil care fac exact același lucru și anume, îți Indică timpul pe care îl poți folosi pentru a mișca un camion fără a întrerupe o pauză sau un repaus pe display-ul tahografului. Acesta se poate vinde fără probleme oriunde în lume, niciodată un cronometru nu poate fi ilegal la vânzare.  

Problema este însă faptul că un șofer profesionist care mișcă un camion aflat pe pauză sau în repaus, comite o contravenție. 

Puțini știu faptul că  în momentul în care un camion se mișcă, deși tahograful nu își modifică  activitatea, mișcarea rămâne înregistrată și poate fi observată pe un simplu raport de viteză care poate fi scos din tahograful digital pe un bon. La un eventual control deși pe card nu apare acea întrerupere de pauză sau repaus, șoferul poate fi amendat dacă i se cere o diagramă de viteză pe care se vede evident faptul că acel camion pe care îl conduce a fost mișcat în perioada în care conform înregistrărilor de pe card acesta trebuia să fie în pauză sau în repaus. 

Se folosește cutuma „Pe mine m-au controlat și nu mi-au făcut nimic”,de către unii șoferi adepți ai TachoTimer, sau suporteri înfocați ai regulii de un minut. Evident aceștia nu au fost controlați la sânge, în mod evident acestora nu li s-a cerut aceea diagramă de viteză pe care este înregistrată negru pe alb mișcarea ansamblului rutier.  Cel mai bine ar fi să încercăm pe cât posibil să respectăm pauzele și repausurile, iar în cazul în care  suntem nevoiți să mutăm camionul în timpul unei pauze sau al unui repaus, cel mai bine ar fi să efectuăm această manevră la vedere, și să folosim derogarea notei de orientare 3, adnotarea și autentificarea acesteia de către persoana care a comandat mutarea camionului. 

Aveți mai jos un clip de-al lui Daniel Cimpoeru, în care este prezentată acea diagramă de viteză pe care este înregistrată mișcarea camionului, fără ca tahograful să sară de pe pauză/repaus. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.