România anului 2024. 70% dintre camioanele care se mișcă pe teritoriul acestei țări, au tahografele manipulate prin intermediul magnetului. Nu există accident în care să fie implicate camioane iar acestea să nu aibă probleme cu timpii de conducere și odihnă. Nu există drum pe care să existe control ISCTR iar cu 1 km înainte de control să nu existe coloane de zeci de camioane înghesuite pe partea dreaptă a carosabilului, multe dintre ele părăsite de șoferi, abandonate efectiv pe marginea drumului.
Problema cea mai gravă nu este faptul că se manipulează tahograful, ci faptul că șoferul este singurul care are de pierdut în urma acestei manevre. Magnetul este o ȚEAPĂ de proporții pentru cei care sunt angajați ca șoferi profesioniști în România și din păcate nu prea există o metodă prin care să poți convinge oamenii să înceteze să folosească magnetul.
Facilitarea accesului la meserie aduce din păcate în prim plan un tip de angajat care pentru un pumn de fise, este capabil să facă absolut orice i se cere. Atunci când sari de la minimul pe economie, la un venit salarial de 3-4 ori mai mare, ești dispus să faci foarte multe compromisuri.
Magnetul însă nu aduce în prim plan doar posibilitatea de a munci mai multe ore pe aceiași bani, ci și posibilitatea de a ajunge în spatele gratiilor. În cazul în care apare un accident de circulație cu pierderi de vieți omenești și se constată faptul că a fost provocat de camionul cu tahograful manipulat, acest lucru va fi considerat circumstanță agravantă și sunt șanse reale ca șoferul să ajungă la închisoare.
Într-un asemenea caz, în care apare elementul „închisoare”, doar nu crede cineva că patronul va lua totul asupra lui și se va duce el în spatele gratiilor. Nici vorbă. Magnetul este cea mai mare ȚEAPĂ pe care o poate lua cu bună știință șoferul profesionist pe meleagurile României.