Home Colțul camionagiilor 5 întrebări pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le pună la...

5 întrebări pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le pună la angajare

909
0
camioane NOI

Mi s-a întâmplat de multe ori să fiu întrebat de prietenii care au devenit șoferi profesioniști, ce anume să întrebe la interviul pentru angajare, ori pur și simplu atunci când dau telefoane pentru anunțurile postate pe internet prin care se anunță că se dorește angajare. Astfel, am făcut o sinteză cu cele mai importante 5 întrebări pe care un șofer profesionist începător trebuie să le trateze cu cei care ar putea să-l angajeze.

5 întrebări pe care șoferii profesioniști începători trebuie să le pună la angajare

  1. Se lucrează legal? Sau cu alte cuvinte dacă se respectă timpii de conducere și repaus, fără ca aceștia să fie alterați prin diverse metode, magnet, alte carduri, telecomenzi, etc. Dacă ești șofer începător, ultimul lucru pe care ți-l dorești este să ajungi la o firmă care în loc să te inițieze în meseria de șofer profesionist, să te inițieze ca magnetar.
  2. Salariul începătorului este mai mic? Dacă da, cu cât? Foarte multe firme de transport angajează începători ca să-i jumulească de bani, cu toate că atunci când sunt trimiși în echipaj, aceștia conduc la fel de mulți kilometri precum titularul. Este bine să găsești o soluție de compromis, adică o firmă care te plătește aproape la fel de bine ca pe titular
  3. Care este forma de salarizare? Se plătește la kilometru? Dacă da, mai bine îți vezi de treabă, plata la kilometru este interzisă prin Regulamentul 561 de peste 15 ani. Dacă este salariu + diurnă întreabă de act adițional pentru diurnă, astfel încât să te asiguri că ce ți se promite la angajare, ți se și dă ulterior în realitate.
  4. Se opresc bani pentru diverse? Diverse poate să însemne consum de motorină în exces, oglinzi rupte, mici acroșaje în trafic, pentru că un începător mai are neșansa să treacă prin astfel de „evenimente” din păcate, și cu toate că toate camioanele luate în leasing au CASCO, unii patroni bagă mâna în salariul șoferului pentru reparații.
  5. Este nevoie de garanție? A început să apară iarăși nebunia cu garanția la angajare. Adică șoferii să vină cu bani de acasă, să depună o garanție de câteva sute, mii de euro doar pentru că li se dă pe până un echipament destul de scump. Nimeni nu trebuie să vină cu bani de acasă doar ca să fie angajat în câmpul muncii. Nu suntem la bugetari, care așa s-au obișnuit din tată-n fiu, să dea șpagă la angajare ca să ajungă pe un post veșnic și bănos.

Lista întrebărilor care ar trebui adresate la angajare este mult mai mare dar în linii mari, cam acestea sunt cele mai importante dintre ele, sunt întrebările care interesează cel mai mult pe șoferii profesioniști începători.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here