Home Colțul camionagiilor Întrebarea de bază pe care trebuie s-o adresezi la interviul pentru angajare...

Întrebarea de bază pe care trebuie s-o adresezi la interviul pentru angajare în meseria de șofer profesionist

547
0

Angajarea în meseria de șofer profesionist este dificilă, mai ales la firmele din România care au podul plin de pretenții și o listă foarte subțire cu beneficiile pe care le oferă ei angajaților. De cele mai multe ori, în cadrul marilor companii nici nu există interviuri de angajare, este o procedură prin care șoferul primește la semnat un contract și cam atât, un contract pe care nu are timp să se uite, să-l citească, nu are cu cine să negocieze salariul, nimic.

Este efectiv genul acela de „colaborare” în cadrul căreia partenerul trebuie să ia ce i se oferă și să cam tacă din gură, căci și dacă ar vrea să negocieze ceva, nu are cu cine, nu-l bagă nimeni în seamă. Totuși, dacă există acel interviu înainte de angajare, sau dacă nu există și se trece direct la semnarea contractului, este o întrebare pe care fiecare șofer profesionist este dator s-o adreseze viitorului angajator, și anume:

„Se circulă respectând Regulamentul 561 actualizat prin Regulamentul 1054?”

Această întrebare te poate scăpa de multe necazuri. Cunoaștem cu toții companii celebre din România, multe dintre ele prin topuri la numărul de angajați, ori la cifra de afaceri sau profit, care oferă șoferilor la angajare în loc de primă, mai multe carduri și magneți. Așa ceva este inacceptabil pentru că aceste metode de alterare a timpilor de conducere și repaus sunt interzise cu desăvârșire, și nu doar că sunt interzise de lege dar în cazul în care se întâmplă ceva, șoferul este cel care are de tras ponoasele. Spre exemplu, dacă există un accident de circulație soldat cu decese, și se constată că șoferul mergea pe alt card, ori avea magnetul pus, cine se va duce la închisoare? Patronul firmei, dispecerul, responsabilul de la garaj care-i dă cardurile și magneții sau șoferul?

În lege scrie clar, negru pe alb, faptul că șoferul este responsabil pentru ce se întâmplă pe drumurile publice atunci când pleacă cu camionul din punctul A în punctul B. Trebuie să renunțăm atât la mentalitatea de tip „Lasă că nu mi se întâmplă tocmai mie”, dar și la mentalitatea de tip „Dacă nu pun magnetul mă dă afară…” Mai bine te dă afară decât să ajungi Doamne Ferește pe la închisoare sau mai grav, la 3 metri sub pământ.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here