După cum știm, atestatele profesionale sunt valabile maxim 5 ani, că-i vorba despre transport marfă, ADR, transport persoane, etc. Dacă stăm să ne gândim mai bine, ar avea o logică reînnoirea o dată la 5 ani dacă ne legăm de speța schimbărilor legislative la nivel european, legislația transporturilor bineînțeles, însă de ce este necesar un examen rămâne o necunoscută totală. În Europa civilizată s-a renunțat demult la examene și s-a trecut la niște cursuri cu prezență obligatorie, la finalul cărora se consideră că șoferul profesionist a fost pus la punct pentru următorii 5 ani.
Examenele pentru atestatele CPC, adică pentru reînnoirea atestatelor profesionale ar putea fi eliminate foarte simplu, printr-o simplă schimbare legislativă. S-ar putea trece și la noi la cursuri cu prezență obligatorie pe care chiar și șoferii profesioniști care fac comunitate ar putea să le parcurgă atunci când se întorc în recuperare. Într-adevăr ar fi și voci care ar spune că nu este bine nici cu prezența obligatorie întrucât ei abia au timp să vină la examen, însă aici discutăm despre NORMALITATE, aici discutăm despre Europa Civilizată de la care ar trebui să luăm exemplu și să evoluăm. De peste 30 de ani suntem aceiași sălbatici imposibil de civilizat, ca pe vremea lui Ceaușescu, cu examene peste examene, cu toceală peste toceală care în final nu ajută pe nimeni.
Cui folosește toceala de la atestatele profesionale din moment ce la o lună, două, după ce s-a promovat examenul, cursantul nu mai știe nimic? Și umple grupurile de Facebook cu întrebări legate de timpii de conducere și repaus… Cum este posibil să existe oameni care promovează un examen apoi la câteva luni nu mai știu nimic? Păi acesta este efectul tocelii, efectul sistemului de învățământ comunist, orientat spre a crea niște roboței cu memorie scurtă, capabili să promoveze un examen dar incapabili să-și dezvolte nivelul de inteligență.
Nu ar fi mai bine să existe niște cursuri cu prezență obligatorie, la care șoferii să se ducă, să discute cu profesorul de legislație din cadrul școlii de șoferi anumite spețe cu care s-au întâlnit în câmpul muncii și pe care nu le-au înțeles? Nu ar avea mai multe de învățat în acest mod decât să tocească niște întrebări, aceleași întrebări pe care le-au tocit și în urmă cu 5 ani? Întrebări care sunt dovada clară că ce se întâmplă la atestatele profesionale în ziua de azi, nu e ce trebuie din moment ce șoferii cu experiență, căci ei vin la reînnoire, au mereu nelămuriri?