Există destul de multe anunțuri pe internet prin care se angajează șoferi categoria B pentru comunitate, iar întrebarea de bază este dacă mai merită în 2024 un astfel de job, ținând cont de cerințele pe care le are, condițiile de viață și așa mai departe. În linii mari, niciun job care presupune „comunitate” nu merită, însă din păcate pentru mulți români reprezintă o oportunitate de a face niște bani mai mulți, de a scăpa de niște datorii, de a-și îndeplini niște vise.
Ce presupune comunitate pe 3.5 tone?
- Zile în care muncești 20 de ore și dormi 3-4 ore, întrucât camionetele nu au tahografe instalate. Abia de la 1 ianuarie 2026 or să devină obligatorii tahografele pentru aceste categorii de vehicule.
- Se stă plecat între 30 și 45 de zile, însă viața nu este atât de dificil de organizat întrucât pentru 3.5 tone nu prea există restricții, șoferii se pot duce oricând la magazine, toalete în centre comerciale, dușuri, etc
- Salarizarea în acest moment este undeva la 60 de euro / zi, salariul pe țară + diurnă. Mult, puțin, trage fiecare concluzia. Față de România unde muncești o lună întreagă pentru 500 de euro eu zic că-i diferență mare.
În linii mari, cui îi place să conducă, să gătească, să muncească, cine nu are probleme în a se adapta la trezitul cu noaptea în cap, cine nu are probleme cu somnul (foarte important), cui îi place să muncească, poate să facă o carieră în acest domeniu. Și dacă devine prea obositor, există mereu alternativa camionului, unde există tahograf digital ce limitează perioada zilnică de conducere la maxim 10 ore și perioada zilnică de serviciu la 15 ore. Se fac suficienți bani pe comunitate și pe 3.5 tone astfel încât să se poată strânge bani pentru școala de șoferi categoriile C, CE.