Salarizarea în domeniul transporturilor în România este ceva probabil unic pe planetă, există foarte multe anomalii despre care vom discuta în cele ce urmează. Din păcate suntem departe de normalitatea țărilor civilizate și sincer să fiu nici nu cred că se vor schimba lucrurile prea curând pe plaiurile mioritice din cauza mentalității.
Anomaliile salarizării șoferului profesionist român
Plata la kilometru – interzisă în mod clar prin articolul 10 din Regulamentul 561, încă se practică la greu în România, pe internet existând foarte multe anunțuri în care se specifică foarte clar că se plătește la kilometru.
Diurna la kilometru – o altă aberație inventată de patronii români, care în loc să-și pună mintea la contribuție să-și caute contracte mai avantajoasa, își pun mintea la contribuție cum să jumulească mai mulți bani de pe șoferi.
Diurna mai mare ca salariul – așa ceva este unic în lume, și se datorează faptului că patronii români plătesc salariile cu diurne, oarecum mascat, oarecum cu blat făcut cu cei de la ANAF. Este vorba despre șoferii de pe comunitate aici.
Plata la oră – lipsește cu desăvârșire. Toată Europa civilizată plătește oamenii la oră, doar România a rămas ca pe vremea lui Ceaușescu și plătește „argații” la lună.
Țepele cu banii – s-au înmulțit șoferii care se plâng pe grupurile de șoferi de pe Facebook de faptul că ba le-au fost reținuți bani pe nedrept, ba nu au mai primit banii deloc pentru munca prestată.
Și lista poate continua, acestea sunt de departe cela mai mari anomalii din acest domeniu care din păcate, pare că nu se mai face bine niciodată. Din cauza acestor anomalii, tot mai mulți șoferi profesioniști români preferă să emigreze definitiv în Occident, unde lucrurile au o normalitate la care România după cum se vede, nu va ajunge niciodată.