În ultima perioadă au început să se înmulțească postările cu șoferi care prezintă țepari, „antreprenori” din transporturi la care au muncit și de la care nu și-au mai văzut banii. Este oarecum logic să se întâmple acest lucru întrucât trecem printr-o perioadă în care prețul pe kilometru în transporturi este foarte mic, iar ratele la bolizii de lux și la casele cu 3 etaje trebuie plătite cumva. Singura soluție a patronilor în această perioadă rămâne jumulitul șoferilor de bani.
Am spus mereu faptul că în România numai cine nu vrea nu se face patron de firmă de transport, nu trebuie să te recomande absolut nicio calitate. Nu ai nevoie de cursuri, nu ai nevoie de școală. Astfel, este mai mult decât evident că în momentul în care vor urma vremuri dificile, nu toți patronii vor știi să se descurce. Cei cu școală vor știi ce să facă astfel încât să nu se ducă în cap cu afacerea, cei fără școală vor începe să jumulească de pe unde apucă, în special de pe șoferi.
Actul adițional pentru diurnă devine sfânt în această perioadă. Acolo trebuie stipulată clar, negru pe alb, diurna pe care trebuie să o primească un șofer profesionist care activează pe comunitate. Lipsa actului adițional pentru diurnă lasă loc de jumuleală pentru patronii care în această perioadă dificilă nu știu de unde să mai facă rost de bani ca să-și achite ratele ori la camioane ori la mașinile de lux. Mare atenție la acest document pentru că vin vremuri și mia grele.
Știu că unii patroni jumulesc de pe șoferi chiar dacă există și acest document semnat, în speranța că în România oricum ITM nu face nimic, iar în instanța de judecată stai ani de zile dacă vrei să intentezi un proces, nu mai zicem de costurile cu avocații, taxele de timbru care variază în funcție de pretenții și așa mai departe. Cu toate acestea, cu instanța chiar dacă durează și costă ceva bani, ai toate șansele să-ți recuperezi banii și să nu te lași călcat în picioare.