Transporturile din România au o mare problemă cu magnetul și, implicit cu concurența neloială, motiv pentru care și tariful pe kilometru este atât de mic. Este mai mult decât logic faptul că atunci când mergi pe magnet, poți face mult mai mulți kilometri și astfel, îți permiți să mergi pe un preț sub al pieței.
Ei bine, acest lucru s-ar putea remedia foarte simplu, România ar putea scăpa odată pe totdeauna de magnet dacă inspectorii ISCTR ar avea puterea de a anula pe loc licența de transport unei firme în cazul în care constată că șoferul angajat a folosit mijloace de manipulare a tahografului: magnet, telecomandă, alt card, etc.
Momentan, în cazul în care un șofer profesionist este prins de inspectorii ISCTR cu magnetul pus, acesta primește o amendă de 9000 RON pe care de cele mai multe ori o achită compania însă nu mi se pare o soluție capabilă să rezolve problema magnetului.
Într-adevăr, șoferul este amendat pentru că în realitate nu-l obligă nimeni să pună magnetul, o face cu propria voință și el este cel răspunzător de transportul mărfurilor din punctul A în punctul B, însă acum să fim puțin serioși. Câți șoferi sună la firmă și cer să pună magnetul, ca au ei chef sa … nu știu… să meargă cu magnet așa degeaba?
Totul pleacă de la companie, compania de transport cere șoferului, care acceptă. Drept urmare compania ar trebui să aibă de suferit, nicidecum șoferul profesionist care poate pune magnetul că-i mai slab de înger și se teme să nu-l dea afară. Sunt oameni cu rate la bănci, cu probleme acasă, putem empatiza cu ei până la un anumit nivel.
Anularea licenței de transport pentru firmele care fac concurență neloială și împing șoferii de la spate să pună magnetul, este singura soluție pentru a curăța transporturile din România. Voi ce părere aveți? Există oare altă soluție?