Există o foarte mare problemă în România cu discriminarea șoferilor profesioniști începători la angajare și aici nu discutăm despre firmele care refuză efectiv să-i angajeze, ci despre firmele care-i angajează și doar pentru că aceștia au statutul de „începători”, le oferă mult mai puțini bani la angajare comparativ cu restul angajaților „cu experiență”.
Ideea e destul de simplă. Atunci când o firmă angajează un începător, nu-i dă un camion pe mână și-l trimite în lumea largă. În 99.99% din cazuri se va forma un echipaj, iar șoferul „începător” va trebui inițiat de colegul cu experiență. La echipaj perioada zilnică de serviciu se duce în 21 de ore iar numărul de kilometri lunari sare de 20.000.
Acum vine întrebarea mea, din moment ce în echipaj șoferul începător face același număr de kilometri precum titularul, din moment ce compania nu suferă pierderi din cauza faptului că a angajat un începător, de ce să-i acorde un venit salarial mai mic față de restul angajaților? Pentru că doar în România se poate așa ceva.
Nu am auzit nicăieri în străinătate să se angajeze începători și doar din cauza lipsei de experiență, să aibă un salariu mult mai mic decât restul angajaților cu experiență. Desigur, o mică diferență de câteva sute de euro acolo trebuie să fie, sporul de vechime trebuie să-și spună și el cuvântul, însă în niciun caz japca ce se practică pe la firmele din România.
ATENȚIE! Această practică este ilegală și poate fi reclamată la CNCD, pentru că nu este normal ce se întâmplă. Știu, la noi mentalitatea este „Domne, mi-a dat o șansă!” însă nu uitați că în realitate, firma și-a dat ei înșiși o șansă să câștige foarte mulți bani formând acel echipaj, de ce să mai jumulească și din salariul șoferului începător???