În cazul în care tahograful digital are parte de o defecțiune, nu este un capăt de țară nici pentru companie nici pentru șoferul profesionist. Conform R165/2014, conducătorul auto poate să-și continue activitatea timp de 7 zile fără probleme însă compania este obligată să rezolve problema în acest interval de timp. Dacă este vorba despre o companie care face transport național, o poate remedia atunci când vehiculul ajunge la garaj, dacă discutăm despre un camion care lucrează pe comunitate, atunci cel mai probabil compania va trebui să trimită camionul într-un service din țara constatării defecțiunii, ori țara în care camionul va avea ultima descărcare de la constatarea defecțiunii de către șofer.
Care este procedura de lucru fără tahograf?
În cazul în care tahograful digital nu funcționează sau funcționează eronat, conducătorul auto trebuie să noteze separat, pe spatele hârtiei destinată tahografului, câteva informații pentru fiecare zi de lucru, după cum urmează:
- Datele de identificare ale șoferului – nume, prenume, permis de conducere, data, semnătura, etc
- Informații legate de curse – se vor nota manual perioadele de serviciu și repaus (ca pe diagramă)
- Informații legate de problemă – când a fost sesizată problema tahografului
Defecțiunile aparatului tahograf nu trebuie să sperie pe nimeni, ele se întâmplă destul de frecvent mai ales în cazul tahografelor mai vechi, dinainte de 2012. Cele mai noi de 2012 au sistem dual de detectare a mișcării și astfel șansele de a afișa erori sunt mult mai mici. Important este ca firma să remedieze defecțiunile în maxim 7 zile de la constatare.