Acasă Știri Auto Înmatriculările auto se vor putea face online

Înmatriculările auto se vor putea face online

137
0

Surpriză de proporții din partea Guvernului, se lucrează intens la o aplicație online prin intermediul căreia proprietarii de autoturisme vor putea să înmatriculeze și să radieze autovehicule doar online, fără să mai fie nevoiți să stea pe la cozi pe nicăieri. Aplicația va fi gata în cursul acestui an (nu există o dată exactă deocamdată) și partea bună este că procedeele de înmatriculare și radiere vor fi mult mai ieftine în acest mod.

„Aplicația va fi realizată de specialiștii în IT și, de îndată ce va fi gata, urmează să fie lansată. E o chestiune de timp, sunt aspecte tehnice, astăzi Guvernul a oferit cadrul normativ necesar ca specialiștii să poată lucra. Nu sunt un specialist în IT deci mi-ar fi greu să vă spun cât durează”, s-a scuzat Cărbunaru.

„Digitalizarea înseamnă economii, nu scumpirea serviciilor. Ca atare, pe măsură ce interacțiunea cu lucrători ce necesită prezența la ghișeu scade, este firesc ca și prețul acestor servicii să scadă”, a mai spus purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Conform OUG, serviciile publice electronice furnizate prin intermediul platformei vizează:

  1. a) intermedierea încheierii actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
  2. b) încărcarea actelor translative ale dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a extraselor din contractele de leasing, care să conțină cel puțin părțile, data încheierii contractului și datele de identificare ale vehiculului, precum și a proceselor verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;
  3. c) încărcarea de către proprietar sau, după caz, de către deținătorul mandatat, a documentelor necesare efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație, stabilite prin ordinul ministrului Afacerilor Interne și, după caz, transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale;
  4. d) transmiterea datelor necesare declarării în vederea luării în/scoaterii din evidențele organului fiscal local, a dobândirii sau înstrăinării, după caz, a vehiculelor către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;
  5. e) informarea proprietarului sau, după caz, a deținătorului mandatat, cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.