Europa se confruntă cu o criză tot mai accentuată de șoferi profesioniști, cauzată în special de salariile mici care nu mai corespund cu condițiile de viață aduse în prim plan de această meserie. Această lipsă de personal trebuie suplinită cumva iar una dintre variante este folosirea camioanelor foarte lungi, de peste 25 de metri.
Camioanele extra lungi sunt deja folosite în unele țări Europene precum Suedia, Danemarca, Norvegia, Germania, Olanda sau Spania, însă ele pot circula doar pe anumite rute, dintre care peste 70% doar pe autostrăzi. Gabaritul depășit în ceea ce privește dimensiunea și greutatea sunt încă o problemă care din păcate încă nu a fost rezolvată la nivel european.
Nevoia de a transporta din ce în ce mai multă marfă duce spre această soluție și mai mult ca sigur, în următorii 10 ani aceste ansambluri vor deveni o realitate pe drumurile din Europa. În plus, judecând după capacitatea de încărcare, aceste ansambluri reușesc să facă și economie de carburant, comparativ cu aceeași marfă transportată cu două camioane diferite. Aceste ansambluri au foarte multe avantaje dar într-adevăr, nu pot fi folosite oriunde. În Europa deja există moda de a face coletărie cu ansambluri normale, ne dăm seama cu toții ce ar însemna coletărie cu ansambluri de peste 25 de metri. Ceva oricum trebuie să se schimbe, poate și mentalitatea celor care fac business în această industrie.
Mulți ar spune că Europa centrală și de Est nu are drumuri pentru asemenea ansambluri și într-adevăr, nu prea sunt nici drumuri însă dacă se schimbă modul în care este gândit transportul în ziua de azi, cu siguranță aceste camioane uriașe vor putea face treabă destul de bună oriunde pentru că practic, două transporturi cu aceste camioane înseamnă de fapt trei transporturi cu camioane normale iar Europa are nevoie de a muta cantități tot mai mari de mărfuri.