Cum poate un șofer începător să capete experiență dacă firmele nu vor să-l angajeze? O întrebare de 100 de puncte. Este un paradox ce se întâmplă pe piața muncii din România, cel puțin în domeniul transporturilor, unde toți angajatorii cer experiență însă nimeni nu se întreabă cum pot oare oamenii să facă experiență dacă nimeni nu-i angajează.
Într-adevăr, domeniul este unul destul de dificil, în care pot exista pagube atât materiale cât și contractuale, însă și începătorii sunt șoferi și undeva trebuie să se angajeze și ei ca să capete experiență, căci doar nu suntem o societate de nababi în care începătorii să-și permită ca după ce trec examenele pentru permis și atestate, să-și cumpere propriile camioane.
Există câteva firme mari care angajează șoferi începători în România, dar sincer din punctul meu de vedere nu merită pentru că se face o discriminare unică în Europa. Șoferii începători sunt plătiți mult mai puțin decât titularii doar pentru că au această sintagmă atașată de începători. Nu contează că ei fac același număr de kilometri în echipaj precum titularul. Firmele de transport care angajează începători o fac ca să-i exploateze și ca să facă profituri uriașe pe urma lor, nu ca să ajute pe cineva efectiv.
O mizerie pur românească prin care cineva exploatează nevoile semenilor săi. De ce în străinătate când te duci ca șofer începător nu te discriminează nimeni și ai același salariu ca toată lumea? Probabil în străinătate mai există sindicate pentru șoferi și instituții necorupte care sancționează drastic discriminarea.
Părerea mea este că un șofer începător mai bine emigrează și se duce și lucrează într-o firmă străină care nu-și bate joc de el doar pentru că este începător. Este foame de bani și în străinătate dar nu vezi mizeriile care se petrec pe meleagurile noastre.
Da, un angajat cu experiență este îndreptățit să primească mai mult la salariu, din acest motiv există și sporul de vechime în Codul Muncii, dar în niciun caz titularul să primească 3000 de euro venit salarial la final de lună, iar începătorul cu toată că muncește la fel de mult ca titularul iar firma nu este păgubită cu absolut nimic, să primească 1700 – 1800 de euro pe lună. Această bătaie de joc tipic românească trebuie eliminată.