Acasă Colțul camionagiilor De ce firmele străine nu discriminează șoferii profesioniști începători?

De ce firmele străine nu discriminează șoferii profesioniști începători?

114
0

Atunci când te duci să te angajezi la o firmă din România care are anunțuri că angajează începători, poți să fii sigur că banii pe care o să-i primești tu ca începător vor fi mult mai puțini decât banii pe care-i primește titularul, omul cu experiență. Întrebarea de bază este de ce începătorul primește mai puțini bani decât titularul din moment ce face același număr de kilometri? Aș înțelege această metodă defavorabilă de plată dacă firma ar avea de suferit în urma angajării începătorilor, însă din moment ce firma prosperă de ce să-i ciuntești din bani șoferului începător?

Răspunsul este destul de simplu: pentru că în România se poate! Pentru că în România nu există sindicate care să apere drepturile șoferilor. Pentru că șoferii înșiși nu-și cunosc drepturile și mulți au ajuns să creadă că o firmă de transport le face un mare serviciu dacă-i angajează ca începători. Pentru că în România instituțiile de control ale statului precum ITM sau CNCD ori sunt corupte până în măduva oaselor, ori dorm în bocanci pe sistemul „timpul trece leafa merge”. Firmele de transport din păcate au ajuns să facă mai mulți bani din jumulitul șoferilor decât din transportul propriu-zis.

Am întâlnit pe YouTube pe Șerban Narcis Marius de la firma Elflein din Germania. Am urmărit câteva clipuri de-ale lui și mi s-a părut de bun simț ceea ce se întâmplă la firmă la ei acolo, unde se angajează și șoferi fără experiență și sunt formați acolo, gratis. Iar salariile lor nu sunt la jumătate ca-n România doar pentru că șoferii sunt începători, șoferii începători au aceleași salarii ca toată lumea și asta chiar mi se pare ceva de bun simț. Cam așa trebuie să arate o firmă care înainte să aibă respect față de angajați, are respect față de oameni.

Firmele străine nu discriminează șoferii începători la salarizare în primul rând pentru că sunt conduse cu altă mentalitate, nu cu lăcomie orbească, nu cu găinării. Firmele nemțești spre exemplu multe dintre ele sunt firme de familie, clădite în zeci de ani, nu peste noapte ca-n România iar acolo oamenii gândesc pe termen lung, pricopseala pentru ei este probabil pe locul doi, pe primul loc aflându-se dezvoltarea în timp a companiei. Eu unul sincer nu m-aș angaja niciodată ca începător la o firmă românească dacă mi-ar da salariu mult mai puțin față de un titular. Mai bine m-aș duce în Germania sau altă țară din UE, aș plăti chirie dar nu aș accepta niciodată să se pricopsească unii pe spinarea mea doar pentru că pot

Vă las mai jos un clip de la această firmă Elflein din Germania, despre cum sunt inițiați șoferii începători, un clip foarte interesant care din păcate scoate la iveală stilul pe repede înainte în care se face școala de șoferi în România, viitorii șoferi profesioniști nu învață în școală sau măcar la atestatele CPI cum se introduc măcar datele manuale pe tahograful digital. La noi încă se învață diagrama și tahograful analogic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.