Există foarte multe voci care spun că cel mai bine ca șofer profesionist o să fie la firmele mici, unde discuți direct cu patronul, la firmele mari fiind un soi de militărie dată jos din pod unde ori faci ce ți se spune ori ești dat afară. Cred că pentru fiecare variantă există avantaje și dezavantaje care trebuie luate în calcul. Am făcut aici un rezumat.
Firmă mică – 2-3 camioane
Firmele mici aduc în prim plan posibilitatea de a discuta direct cu patronul. Există și posibilitatea de a-ți negocia salariul în mod direct. Problema cu firmele mici este că sunt axate pe jumulitorul șoferilor de bani. Sunt firme care opresc bani pentru absolut orice, de la consum necorespunzător de motorină până la opritul banilor pe ultima lună de muncă dacă șoferul anunță că nu mai dorește să rămână în companie. Cu alte cuvinte, de la firmele mici ai toate șansele să iei țeapă.
Firmă mare – peste 50 – 100 de camioane
Firmele mari au alt mod de funcționare, probabil cât timp o să fii angajat în cadrul lor nu o să discuți niciodată cu patronul. Salariile aici nu se negociază niciodată, pur și simplu ți se explică oferta standard, dacă ești de acord cu ea bine, dacă nu iarăși bine. Cu banii însă vor fi destul de corecți, firmele mari nu prea stau de găinării când vine vorba despre banii șoferilor, cu toate că România a ajuns genul de țară în care trebuie să te aștepți la absolut orice.
De asemenea, un alt aspect destul de interesant de luat în calcul este faptul că firmele mici nu prea angajează începători, întrucât nu prea funcționează cu echipaje. Dacă ești începător și o să dorești să lucrezi pe camion cele mai mari șanse de angajare o să le ai la firmele mari și foarte mari. Și va trebui să accepți și ideea că vei primi un salariu mai mic din partea lor doar pentru că ai această titulatură de „începător”. Aceasta este realitatea din păcate.