ISCTR este de departe una dintre cele mai neîndrăgite instituții publice de către șoferii profesioniști, amendați de multe ori pentru mici greșeli legate de timpii de conducere și repaus. Șoferia a ajuns din păcate cea mai amendată meserie din lume, și probabil tot singura meserie din lume în care după o lună de luncă riști să mai vii cu bani de acasă din cauza amenzilor. Dar oare ce salarii au acești inspectori ISCTR pe care șoferii îi găsesc acolo unde le este lumea mai dragă?
În primul rând, ISCTR este o instituție publică, așa că din start nu vor fi salarii foarte mici, comparativ cu sectorul privat. Bugetarii după cum știm, al lumea lor, au sacii lor cu bani din care pot să se înfrupte cât vor ei deși conform statutului, dor cheltuie. Bugetarii au lumea lor plină de minivacanțe, sporuri pentru suprasolicitare neuropsihică și tichete de vacanță, toate din banii fraierilor de la privat, care nu se bucură de multe ori de salariul minim pe economie.
Conform declarațiilor de avere ale acestor bugetari din ISCTR, un inspector are un salariu de aproximativ 4000 – 4500 de lei net, bani în mână. Poate vi se pare puțin, sincer și mie mi se pare cam puțin comparativ cu alte sinecuri plimbătoare de hârtii prin alte instituții publice, și de multe ori mă gândesc că salariile lor comparativ cu ale altor bugetari, nu cu ale celor de la privat, sunt intenționat menținute sub medie. De ce oare? Vă dați voi singuri seama din ce cauză probabil.
Multe scandaluri de corupție învăluie și ISCTR în ultima vreme, care controlează pe cine are voie sau pe cine trebuie, din moment ce șefii sunt puși politic. Până nu se vor depolitiza instituțiile publice, or să tot existe scandaluri de corupție coroborate cu lipsa de performanță. Cu cât aceste instituții de control sunt mai acaparate de sinecuri pricepute la nimic, cu atât vom vedea mai multe camioane cu magnet, telecomandă, mai multe accidente produse din cauza oboselii, etc.