Dacă studiem puțin parcul auto al României pe parte de camioane, observăm faptul că doar 17% din totalul autocamioanelor sunt Euro 6, și probabil sunt folosite pentru transportul internațional. Transportul național însă, se efectuează cu camioane Euro 3, Euro 4, și destul de rar Euro 5, camioane destul de vechi care sunt echipate marea lor majoritate cu tahografe analogice, tahografe care funcționează pe bază de diagramă, nu de card tahograf.
Tahograful analogic – cât timp se mai poate circula cu diagrama?
Noile reglementări UE spun destul de clar: la finalul anului 2024, adică din 1 ianuarie 2025, toate tahografele analogice trebuie înlocuite cu tahografe inteligente din generația a 2-a în cazul în care aceste camioane ies din România, dacă aceste camioane efectuează transport internațional de marfă. Așadar, camioanele cu diagrame care efectuează transport intern de marfă nu vor fi afectate de noile reglementări venite din partea Uniunii Europene.
Diagrama și aparatul tahograf analogic sunt preferate de transportatorii români care efectuează transport intern de marfă și din cauza faptului că sunt mai simplu de manipulat atunci când se doresc alterarea timpilor de conducere și repaus. Acesta este și motivul pentru care Uniunea Europeană le va interzice în traficul internațional, trafic internațional care oricum nu se mai efectuează demult cu camioane așa de vechi, din pricina taxelor de drum legate de normele Euro.