Acasă Colțul camionagiilor Este corect ca ISCTR să amendeze mereu șoferul?

Este corect ca ISCTR să amendeze mereu șoferul?

114
0
amenzi isctr

ISCTR a devenit în România un fel de Bau-Bau, urât de majoritatea șoferilor din pricina amenzilor pe care de-a lungul timpului le-a acordat acestora. Mai în glumă mai în serios, șoferia chiar a devenit cea mai amendată meserie din lume. Pe lângă amenzile de circulație la care sunt supuși șoferii profesioniști, aceștia mai sunt „încălțați” și de ISCTR pe meleagurile noastre în cazul în care există abateri în ceea ce privește timpii de conducere și repaus. Întrebarea de bază este însă dacă este corect ca șoferul să fie mereu cel amendat de ISCTR, nu ar fi mai corect să fie amendată firma de transport?

Într-adevăr, șoferul este răspunzător pentru transportul mărfurilor din punctul A în punctul B, însă de multe ori acesta este împins de la spate de companie să greșească atunci când vine vorba despre timpii de conducere și repaus. Planificarea precară a curselor, ori intenționată știind că șoferului nu-i ajunge perioada de conducere pentru a efectua la timp cursa, denotă mai mult vina companiei de transport iar ISCTR are puterea să amendeze compania, nu doar șoferul. Desigur, amenzile primite de șoferi, de persoane fizice sunt mai mici comparativ cu cele acordate persoanelor juridice.

De multe ori există o convenție nescrisă, o înțelegere între șofer și patron. Șoferului i se spune să dea înainte căci în caz de ceva, plătește firma amenda. Însă aici apar două întrebări importante: ce se întâmplă dacă firma nu plătește amenda? Pentru că sunt atâtea cazuri în care firmele au preferat să dea afară angajații decât să le plătească amenzi de 9000 de lei… Sau ce se întâmplă dacă șoferul funcționează în afara perioadei de serviciu și se întâmplă un accident rutier soldat cu victime? Vine va merge la închisoare atunci? Șoferul, dispecerul sau patronul? Evident, șoferul va trage iar ponoasele…

Așa dar, din punctul meu de vedere, șoferul ar trebui amendat doar pentru abaterile la regulile de circulație, în timp ce firma ar trebui amendată de ISCTR și alte organe de control, considerându-se că planificarea curselor nu a fost efectuată într-un mod profesionist. A, dacă apar greșeli și din cauza șoferilor care nu cunosc prevederile regulamentului 561? Să mai suporte și firmele, căci prea s-au obișnuit doar să câștige. Firmele de transport din România au profituri uriașe, nu cred că ar fi o problemă dacă ar mai plăti și câte o amendă venită din partea ISCTR-ului…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.