Acasă Știri Auto EDR – cutia neagră pentru autoturisme devine obligatorie din 2024

EDR – cutia neagră pentru autoturisme devine obligatorie din 2024

96
0

Comisia Europeană a decis, începând cu 6 iulie 2024, toate autovehiculele noi vor trebui să aibă montate și un dispozitiv numit EDR, un modul care este de fapt ceva asemănător cutiilor negre de pe avioane.

Acest EDR va ajuta în cadrul anchetelor efectuate în urma accidentelor rutiere grave, fiind un dispozitiv care înregistrează date și evenimente în timpul deplasării autovehiculului. În urma analizării acestor date, anchetatorii vor putea să pună mai simplu cap la cap toate motivele pentru care un anumit accident rutier s-a produs, și dacă acesta ar fi putut fi evitat.

Ce date înregistrează EDR

Datele înregistrate de EDR vor fi evident legate de viteza de deplasare, poziția pedalelor de accelerație și frână și eventual cât de tare a fost apăsată frâna până în momentul impactului, turația motorului, unghiul de virare, activitatea sistemelor de siguranță precum ABS-ul și sistemul de control al stabilității, momentul declanșării airbag-urilor, purtarea centurilor de siguranță.

Toate aceste date vor fi disponibile într-un interval de 5 secunde înaintea producerii unui accident, și 3 secunde după ce impactul a avut loc. Implementarea „Cutiei negre” în autovehicule este o măsură adoptată pentru a asista autoritățile și specialiștii în analiza accidentelor rutiere.

Aceste aparate sunt capabile să furnizeze date ce nu pot fi obținute prin metodele tradiționale de investigație. Ele permit evaluarea condițiilor tehnice ale vehiculului înainte de producerea accidentului, precum și a comportamentului conducătorului auto. Aceasta poate influența semnificativ determinarea cauzelor unui accident rutier. Informațiile colectate pot contribui, de asemenea, la perfecționarea infrastructurii și la optimizarea designului vehiculelor.

Implementarea unui dispozitiv de monitorizare în vehicule generează întrebări legitime legate de confidențialitatea datelor și intimitatea personală. Conform declarațiilor Comisiei Europene, acest sistem va fi proiectat astfel încât să nu permită identificarea deținătorului sau conducătorului auto și nu va avea capacitatea de a capta sunet sau imagini.

De asemenea, Parlamentul European va stabili cu exactitate termenul de reținere a datelor și va specifica cine are dreptul să le acceseze. Extracția datelor va fi realizată prin intermediul interfeței OBD. În cazul în care aceasta este avariată în urma unui accident, recuperarea informațiilor va fi posibilă utilizând un dispozitiv specializat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.