Acasă Colțul camionagiilor Care ar fi un salariu corect pentru un șofer profesionist pe România?

Care ar fi un salariu corect pentru un șofer profesionist pe România?

189
0

Salariul șoferului profesionist care lucrează pe țară este adesea un subiect TABU, pe care patronii de obicei nu doresc să-l dezbată. Din acest punct de vedere România este departe de normalitate, conform ultimelor sondaje se pare că șoferii profesioniști din România au cele mai mici salarii din Uniunea Europeană. În acest moment, salariile pentru șoferii profesioniști români care lucrează pe țară sunt cuprinse între 3000 și 6000 de lei net (600 – 1200 euro).

Care ar fi un salariu corect pentru un șofer profesionist pe România?

Plata la oră

Plata la oră există în majoritatea țărilor occidentale, de la care România se uită să ia lumină în materie de orice. Din păcate, plata la oră nu se grăbește nimeni să o implementeze, fiind cea mai bună metodă de salarizare și cea mai corectă. Se pare că patronii din România nu vor să fie corecți și să plătească munca la adevărata ei valoare. Cel puțin în sectorul privat, nu există sporuri, nu există nici măcar plata orelor suplimentare. Șoferii pot lucra zilnic peste 15 ore și conform contractului de muncă, vor fi plătiți doar pentru 8 ore. Nimeni nu achită restul de 7 ore suplimentare cum ar fi normal.

Diurna

Diurna minimă neimpozabilă care se poate acorda la nivel național este de 57.5 RON / zi, bani care ar trebui să-i ajungă șoferului pentru cele necesare, mâncare, spălat, nevoile lui. Întrebarea de bază este ce poate un om să mănânce de 50 de lei / zi, să se și sature? Un meniu la orice restaurant din România depășește cu mult 50 de lei. Toate legile legate de salarizarea șoferilor profesioniști de la privat sunt parcă făcute 100% împotriva lor și în favoarea patronilor. La stat, lucrurile se schimbă, acolo unde este sacul cu bani fără fund există sporuri pentru orice și salarii de vis.

Sporurile

Sporurile după cum spuneam mai sus, sunt ceva inexistent în mediul privat din România. Nu se acordă decât la stat. Șoferii profesioniști ar trebui să beneficieze de sporuri de periculozitate în primul rând, întrucât meseria de șofer profesionist a devenit de departe una dintre cele mai periculoase din lume la ora actuală. Sporul de noapte ar mai trebui să existe acolo unde se lucrează noaptea, să nu mai spunem de sâmbetele și duminicile plătite dublu, toate sunt un vis.

Grupa de muncă

A fost eliminată din legislație în urmă cu mult timp. Bugetarii de la putere s-au temut că având o grupă de muncă mai avansată, șoferii profesioniști vor ajunge să iasă la pensie mai devreme și vor avea și pensii mari. De ce să se întâmple acest lucru când poate la fel de bine să nu se întâmple? Mediul privat pare să fie ținut în continuare captiv unor obiceiuri sclavagiste, prin intermediul cărora doar patronii au de câștigat, angajații, respectiv șoferii profesioniști nu par să aibă nici cel mai mic avantaj atunci când se angajează la o firmă privată în România…

Așadar, un salariu corect pentru un șofer profesionist care lucrează în România ar trebui să fie mai mare decât salariul unui șofer care lucrează pe comunitate. Ar trebui să fie compus din: plata la oră + diurnă minim 150 de lei /zi + sporuri acolo unde se impun + o grupă de muncă superioară, care să reflecte realitatea acestei meserii.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.