Home Colțul camionagiilor Nu există criză de șoferi profesioniști. Există doar foame de bani

Nu există criză de șoferi profesioniști. Există doar foame de bani

135
0
salarizare șoferi profesioniști

Se tot vehiculează atât prin presa online dar mai ales pe la televizor faptul că în România există o criză de șoferi profesioniști ceva de speriat, că ar fi undeva la 70.000 de posturi vacante în acest sector pe care nu are cine să le ocupe.

Evident, cifra de 70.000 de locuri de muncă este o scorneală jurnalistică menită să atragă atenția unora și altora, în România conform statisticilor DRPCIV referitoare la dimensiunea parcului auto, există înmatriculate undeva la 180.000 de camioane. Ar fi greu de crezut că din 180.000 de camioane, 70.000 stau pe dreapta, fiind o criză de șoferi profesioniști fără precedent în transporturile românești.

Care sunt motivele pentru așa zisă criză de șoferi profesioniști

  1. Lipsa unei salarizări corespunzătoare. În principiu, toate firmele de transport vor să angajeze dar niciuna nu mai vrea să plătească. Meseria de șofer profesionist este una destul de dificilă iar timpul petrecut departe de casă și familie trebuie remunerat corespunzător. Salariile șoferilor profesioniști au stagnat din 2019 până în prezent iar acest lucru contribuie la criza de forță de muncă pentru că per total costurile traiului zilnic aproape s-a dublat comparativ cu perioada dinainte de 2019. Pandemia de Covid 19 alături de izbucnirea conflictului armat dintre Rusia și Ucraina au făcut ca prețurile să explodeze, astfel 3000 de euro din 2019 nu mai au aceeași valoare ca 3000 de euro în ziua de astăzi. Din păcate deși firmele de transport se bucură de profituri frumoase în această perioadă, se pare că lăcomia și foamea tot mai mare de bani aduc în prim plan așa-zisa criză de șoferi profesioniști.
  2. Gradul avansat de emigrare definitivă. România se confruntă cu un grad alarmant de emigrare definitivă, peste 40.000 de români părăsesc definitiv țara către destinații mai fezabile din punct de vedere economie. Dintre aceștia este evident că există și foarte mulți șoferi profesioniști care preferă să-și ia familiile și să se ducă să muncească pentru patroni străini. Așadar, în România o să se adâncească din ce în ce mai tare această criză de șoferi profesioniști, pe măsură ce procesul de emigrare definitivă va crește.
  3. Alternative mai avantajoase. Foarte mulți șoferi profesioniști au renunțat la această meserie, dorindu-și să petreacă mai mult timp acasă alături de familie. Din păcate meseria de șofer profesionist și conceptul „seară de seară acasă” nu prea sunt compatibile. În plus, meseria de șofer profesionist este foarte slab remunerată pentru joburile în care șoferii ajung seară de seară acasă, transformând-o într-o meserie de nedorit. Astăzi un șofer profesionist câștigă undeva la 4000 – 5000 de lei dacă ajunge seară de seară acasă în România, bani pe care-i poate lua pe motostivuitor sau pe excavator, muncind evident mult mai puține ore.

Așadar, nu avem de-a face cu o criză de șoferi profesioniști în adevăratul sens al cuvântului, avem de-a face cu o meserie foarte slab remunerată în România, neatractivă. Din păcate firmele de transport preferă să țină cu dinții de profiturile uriașe pe care le au în loc să creeze medii de lucru atractive și astfel să se asigure că au mereu mână de lucru corespunzătoare. De fapt, firmele de transport încep să adopte soluții precum importul” de filipinezi, cărora evident 1800 – 2000 de euro li se par bani mulți pe comunitate.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here