SHARE

Iarna se da startul pentru redresoarele auto. Bateriile incep sa tina din ce in ce mai putin curent din cauza temperaturii si a uzurii, iar noi, proprietarii de masini care nu mai pornesc la prima ora suntem nevoiti sa gasim o solutie.

De fapt exista doua solutii atunci cand bateria incepe sa te lase. Poti sa te duci sa cumperi una noua, care te poate costa o gramada de bani (eu am dat 380 de lei pe o Varta Silver 74 Ah), sau poti sa cumperi un redresor pentru baterie cu care sa iesi din iarna.

Multe baterii isi revin dupa ce iesi din sezonul rece. Astfel, poti amana achizitia unei baterii noi 6 luni cu ajutorul unui redresor.

Bine, excludem ideea in care bateria e defecta, adica are scurt pe elementi sau chestii de genul, o incarci astazi, pornesti o data masina iar a doua oara e complet moarta.

In magazine redresoarele auto de calitate lipsesc cu desavarsire

Oriunde te-ai duce, nu o sa gasesti redresoarele auto de calitate, acelea nemtesti. O sa gasesti niste chinezarii ieftine sau chiar unele romanesti, sub 100 de lei. Intrebarea care apare aici este daca vei reusi sa iti faci treaba cu asa ceva? Ti-e si frica sa iti pui baza intr-un redresor care costa 70 de lei…

Mie mi s-a defectat alternatorul in urma cu ceva vreme si am fost nevoit sa merg pe baterie. Am un Renault Megane Scenic 1.9 dTi. Aveam de gand sa il dau la casat si am cumparat un redresor cu care sa incarc bateria din cand in cand. Aveam o baterie buna, Varta Silver 74 Ah cu care facusem doar o iarna.

Am cumparat un redresor cu 75 de lei de la Carmax 6A 12V. Este cel din imaginea de mai jos. La prima impresie, pare o chinezarie ieftina, plastice la greu, nu are un ceas care sa iti arate cat de mult este incarcata bateria, doar un led pentru FULL. La 70 de lei, nu prea exista asemenea optiuni.

redresoarele auto

Redresorul este bun. Are si o siguranta de 7.5 A, protectie la scurt in caz ca se inverseaza bornele. Am incarcat bateria cu acest redresor de vreo 6 ori pana acum. Isi face treaba, se incinta, dar isi face treaba. Vi se da si o siguranta de rezerva in cutie, ca sa stiti.

Bineinteles ca nu incarca cu 6A, altfel cei 74 de amperi ai bateriei ar fi trebuit sa fie gata in mai putin de 12 ore, intrucat nu am pus niciodata bateria sleita de puteri, intotdeauna mai avea ceva curent in ea cat sa se aprinda farurile, sa se inchida centralizata, etc…

Bateria se incarca in cam 15 – 16 ore, ceea ce unora poate sa li se para mult. Din punctul meu de vedere, este destul de ok la cat costa acest redresor. Oricum, e mai bine sa incarce mai lent, e mai bine pentru sanatatea bateriei. Bineinteles ca nu este recomandat sa mergeti pe baterie, fara alternator, insa ca solutie de avarie e destul de ok.

Concluzie in ceea ce priveste redresoarele auto de 70 – 80 de lei

Redresoarele auto de la Carmax, care costa 70 – 80 de lei sunt bunicele, iti faci treaba cu ele si atat. Singurul dezavantaj este ca nu incarca la capacitatea pentru care sunt vandute. Probabil incarca cu 4A cele care sunt de 6A. De asemenea, nu exista butoane pentru 6V sau 24V, nu exista ceasuri care sa indice gradul de incarcare. Materialele folosite in constructie sunt de proasta calitate. Merita banii ca solutie de avarie si atat, daca doriti ceva de calitate, sa fiti pregatiti sa scoateti suta de euro din buzunar.

4 COMMENTS

  1. Am folosit si eu din pacate acest tip dar acum regret amarnic ,acum trebuie sa cumpar baterie din cauza acestui asazis redresor.In loc de 12v a bagat cu sirguinta 24 v.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.