Dacă o să arunci un ochi pe site-urile de anunțuri olx.ro sau lajumate.ro, o să observi că cel puțin 70% dintre autoturismele sub 2000 de euro sunt lovite. Evident, proprietarii le vând așa cum sunt, nu le repară înainte. Cred că ne-am făcut un obicei să ne batem joc de lucruri apoi când le-am adus într-un stadiu execrabil, să încercăm să facem și un ban cu ele…
Cei care vând asemenea troace pe internet, nu sunt dispuși să investească 200 sau 300 de euro într-o reparație, după ce au bumbăcit mașina aia ca pe sacul de box, pe toate părțile. Deci efectiv am văzut mașini pe olx.ro care nu au măcar un element intact, toate prezintă ori rugină, ori o lovitură ușoară, aripi înfundate, uși atinse și așa mai departe…
Adică, am priceput, cele cu numere străine sau fără numere, așa sunt aduse de afară. Nemții le dau de pomană ca să scape dracului de ele și le ia românii, mari amatori de chilipiruri și de făcut bani din gunoaie. Ok, probabil că nimeni nu le va cumpăra pe acestea, vor ajunge la dezmembrări pentru motoare dacă cumva sunt funcționale, căci pentru caroserie nici vorbă.
Dar cum rămâne cu mașinile înscrise în România? Că e plin internetul de ele și cel puțin una din 3 mașini are o mică sau mare lovitură, ori rugină, ori vopsea dusă, ori alt defect fizic. De ce mama dracului proprietarii nu le repară înainte să le vândă? Sau mai bine zis de ce nu le întrețin cât le folosesc? Cine își imaginează că va da 1500 de euro pe o mașină, apoi 800 de euro la service să o îndrepte și să o vopsească? Unde e logica? Nu că imaginați că mașinile îndoite sunt mai ieftine ca cele întregi… Nu, se cer aceiași bani…
Păi cred că așa ne-am obișnuit, cumpărăm niște mașini pe care nu le întreținem, iar în momentul în care ne este și rușine să mai plecăm cu ele prin oraș la cât de urât arată, încercăm să le vindem. Cine să le cumpere? Nu știu, că de 6 luni de când tot bâzâi pe site-uri de anunțuri, toate sunt acolo, nu s-a dat nici una. Cred că nu avem mentalitatea asta de a îngriji obiectele de cate ne folosim zilnic.
200-300 euro reparația, de acord cu tine. Insa 500 de euro vopsirea? Pe aia ai pus-o la socoteală?
Mai ales dacă ai o culoare greu de găsit, cum am eu, de exemplu, mașina trebuie s-o vopsești integral. Chit ca e o aripa lovita doar.
am pus-o pe aia cu spray-ul :))
[…] Repară mașina. Dacă știi că are mici defecte nu încerca să le ascunzi. Repet, oamenii nu sunt nici proști nici chiori. Nimeni nu dorește să cumpere o mașină defectă chiar dacă zici tu că-i mai lași la preț. Service-urile românești sunt un chin pe care nimeni nu și-l dorește. 90% dintre mașinile pe care le vedeți cu lunile la vânzare sunt tot pe net din acest motiv stupid: vânzătorii încearcă să le vândă cu defecte ascunse sau chiar la vedere. Reparați mașinile înainte să încercați să le vindeți. Din păcate, românii au obiceiul ăsta destul de prost de a încerca să vândă mașinile în momentul în care le aduc în stadiul de rablă. […]
[…] Dacă vrei să vinzi mașina trebuie să o repari mai întâi. Am mai discutat despre cei care se hotărăsc să vândă mașinile atunci când le aduc în ultimul hal, nu mai reluăm. Ideea e că o mașină perfectă din punct de vedere tehnic, este o mașină […]