SHARE

sofer-profÎn România se claxonează mult. Știm asta. Mult și fără motiv. Se claxonează după femei, se claxonează dacă cineva întârzie la semafor mai mult de o milisecundă, se claxonează când cineva încalcă o regulă de circulație și ne face pentru o secundă să punem frână. Ei bine, ideea este că nimeni nu prea folosește claxonul cum scrie la carte, adică pentru evitarea unui pericol imediat.

Sunt de părere că un șofer adevărat, în fața unui pericol iminent, nici măcar nu va folosi claxonul. Toată atenția lui se va concentra pentru evitarea acelui pericol. Ca să claxonezi va trebui să faci un efort în plus și să duci mâna pe butonul specific. Am asistat la o fază de genul în momentul în care m-am întors de la Timișoara. Pe drum toată lumea claxona dar nu pentru a evita un pericol ci pentru a trage de urechi pe cineva care a incomodat. În schimb, șoferul autocarului în care mă aflam și eu a fost nevoit să iasă aproape în decor din cauza unui tir care a pătruns pe contrasens.

Evident, nu s-a apucat să claxoneze înainte. Cu ce l-ar fi ajutat? Tirul de acolo nu s-ar fi deplasat mai repede și nici nu ar fi creat loc unde să se bage în dreapta. Și-a concentrat atenția pe evitarea accidentului. De ce să fi claxonat după? Ce rost ar mai fi avut? Vedeți? Asta numesc eu un șofer adevărat. Cei care claxonează ca pizdele prin oraș de fiecare dată când cineva întârzie la semafor 1 secundă nu sunt șoferi, sunt niște glume proaste, niște măscărici.

Articole Asemănătoare

Șoferi buni (1) – accident evitat în Norvegia De astăzi, începem o nouă serie pe cricul.ro în care o să prezentăm șoferi profesioniști de calitate, șoferi buni care-și arată abilitățile în situații critice. Dacă cumva vă bate gândul să vă faceți șoferi profesioniști, trebuie ...
Ce trebuie urmărit atunci când cumperi un camion second hand? Transporturile în România deși aparent sunt în moarte clinică, statisticile DRPCIV ne demonstrează că lucrurile nu stau chiar așa. De fapt, atunci când ai înmatriculate în medie 1200 de camioane pe lună în România, poți spune oric...
Pe comunitate sau local? Avantaje și dezavantaje pentru cele două tipu... După ce ți-ai luat permisul de conducere categoriile C, CE alături de atestatele profesionale și cardul tahograf, vei căuta să-ți găsești ceva de muncă. În mare, ai două variante: fie rămâi în țară fie pleci în străinătate. Eviden...
Cum trebuie să înveți ca să iei permisul de șofer profesionist din pri... Am văzut în articolul trecut cum trebuie să înveți ca să iei sala pentru Categoria B din prima, așa că în acest articol vom discuta puțin despre școala pentru profesioniști, vom vedea ce trebuie să faci mai exact astfel încât să a...
Maeștrii Nordului – urmărește spectacolul greilor pe YouTube, pr... Meseria de șofer profesionist este destul de frumoasă, dar și dificilă, mai ales în anumite colțuri de lume în care există și alte greutăți ce trebuie luate în calcul (dimensiunea ansamblului rutier, condiții atmosferice, tonaj, e...