SHARE

sofer-profÎn România se claxonează mult. Știm asta. Mult și fără motiv. Se claxonează după femei, se claxonează dacă cineva întârzie la semafor mai mult de o milisecundă, se claxonează când cineva încalcă o regulă de circulație și ne face pentru o secundă să punem frână. Ei bine, ideea este că nimeni nu prea folosește claxonul cum scrie la carte, adică pentru evitarea unui pericol imediat.

Sunt de părere că un șofer adevărat, în fața unui pericol iminent, nici măcar nu va folosi claxonul. Toată atenția lui se va concentra pentru evitarea acelui pericol. Ca să claxonezi va trebui să faci un efort în plus și să duci mâna pe butonul specific. Am asistat la o fază de genul în momentul în care m-am întors de la Timișoara. Pe drum toată lumea claxona dar nu pentru a evita un pericol ci pentru a trage de urechi pe cineva care a incomodat. În schimb, șoferul autocarului în care mă aflam și eu a fost nevoit să iasă aproape în decor din cauza unui tir care a pătruns pe contrasens.

Evident, nu s-a apucat să claxoneze înainte. Cu ce l-ar fi ajutat? Tirul de acolo nu s-ar fi deplasat mai repede și nici nu ar fi creat loc unde să se bage în dreapta. Și-a concentrat atenția pe evitarea accidentului. De ce să fi claxonat după? Ce rost ar mai fi avut? Vedeți? Asta numesc eu un șofer adevărat. Cei care claxonează ca pizdele prin oraș de fiecare dată când cineva întârzie la semafor 1 secundă nu sunt șoferi, sunt niște glume proaste, niște măscărici.

Articole Asemănătoare

Diurna – paradigma hoției în țara care nu se mai face bine vreod... Da, este un articol care va deranja multă lume. Știu. Astăzi discutăm despre diurnă, exemplul hoției în acte într-o țară de la care toată lumea așteaptă un pic de normalitate. Ei bine, discutam de multe ori cu amici despre politic...
LISTA AMENZI ISCTR – depășire program, pauze incomplete, etc (OG 37/20... ART. 8 (1) Urmatoarele fapte reprezinta incalcarile dispozitiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 si, dupa caz, ale Acordului AETR, carora le sunt aplicabile dispozitiile art. 6 alin. (1) lit...
(P)La cine poți apela în România dacă ai nevoie de transporturi agabar... Industria transporturilor în România nu este chiar atât de dezvoltată precum vedem în străinătate și într-un fel e ceva destul de normal pentru că ne lipsește infrastructura. Dacă am avea și noi autostrăzi sau măcar drumuri națion...
Despre modul de lucru TUR-RETUR pe comunitate cu GrassuTatae3 Din moment ce pe YouTube apar din ce în ce mai mulți camionagii români, din moment ce meseria de șofer profesionist stârnește interese din ce în ce mai mari pentru tineri, continuăm seria interviurilor cu Valentin aka GrassuTatae3...
Ce trebuie să știi despre meseria de șofer de TIR internațional Vrei să te apuci de șoferie la un nivel superior, să cutreieri Europa în lung și în lat și să câștigi mii de euro pe lună? Stai un pic înainte de toate... Înainte să-ți faci planuri legate de un job plătit cu mii de euro pe lună, ...

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.