SHARE

După ce ai ieșit din școala de șoferi, după ce ai făcut rost de atestatele profesionale și cardul tahograf, a sosit momentul să te duci să te angajezi la o companie de transport marfă național și/sau internațional. Datorită crizei de șoferi existente pe piața transportatorilor în acest moment vei putea găsi de lucru relativ simplu dacă ești un șofer conștiincios, care a învățat regulile specifice acestui job, inclusiv timpii de conducere și repaus. Cu toate acestea, în momentul în care ajungi la volan lucrurile or să ți se pară destul de dificile, în special până te acomodezi cu gabaritul autocamionului. În acest sens, iată 5 sfaturi cruciale care mai mult ca sigur te vor ajuta să treci cu brio primele luni în meseria de șofer profesionist. Sunt sfaturi elementare dar de care o bună parte a începătorilor cam uită.

Câteva sfaturi cruciale pentru șoferii profesioniști începători

  1. Fii foarte atent la timpii de conducere. E posibil ca fiind la început, să faci greșeli. Din păcate aceste greșeli costă destul de mult și firma nu le va suporta din visteria proprie. Fii cu ochii pe tahograf și planifică-ți absolut fiecare zi în parte. De asemenea, nu ezita să apelezi la grupurile de camionagii de pe Facebook în cazul în care ai o nelămurire. Vei primi ajutor.
  2. Fii foarte atent la traseul de pe GPS. Din grabă ori din neatenție poți să te trezești cu mașina în câmp. Indiferent cât timp durează (jumătate de oră, o oră, etc) fă-ți traseul pe GPS ca la carte, evită restricțiile, podurile, zonele cu probleme, etc. Verifică de 2-3 ori traseul pe GPS. De asemenea, dacă primești traseul de la dispecer, nu uita că indiferent de indicațiile lui, tu ești cel care răspunde în caz de nenorocire. Încarcă să respecți indicațiile dispecerilor DACĂ sunt indicații normale.
  3. Nu te băga în locuri din care nu ești sigur că poți ieși. Mai ales ca începător, nu vei fii în stare să dai cu spatele. Fii foarte atent pe unde te bagi cu mașina și evită locurile la limită. Caută mereu situații alternative și nu uita că în fond și la urma urmei, tu ești răspunzător pentru pagube. Dacă agăți vreo casă și o dărâmi, până la asigurări și alte minuni, s-ar putea să o cam plătești.
  4. Pe drum, dacă simți disconfort când mergi cu 90 de kilometri/oră, coboară viteza cu 10 km/h. Asta până te mai obișnuiești cu mașina. E normal să-ți fie teamă întrucât răspunderea este uriașă. Sunt sigur că patronul va înțelege situația. Mai bine mergi în siguranță decât să faci alte minuni. Nu uita că ești direct răspunzător de accidente dacă le produci, intri la pușcărie dacă omori oameni.
  5. Atunci când te garezi la rampă dă-te jos și uite-te la ce faci. Nu este o rușine. Niciodată nu trebuie să dai cu spatele dacă nu ești 100% sigur că nu e nimic acolo. Din nou, e un gest de responsabilitate. Garările pentru începători trebuie să dureze undeva la 15-20 de minte, nu te grăbi să o bagi din prima în 3 minute pentru că nu ești la nici un concurs. Vei dovedi că ești șofer bun dacă ești începător și te întorci cu mașina întreagă acasă, nu dacă garezi în 3 minute în loc de 20.

Articole Asemănătoare

Școlarizarea, salarizarea, magnetul. Revoluția transporturilor în Româ... Mi-am imaginat pentru o secundă faptul că transporturile din România sunt la aceleași nivel cu cele din Europa. Știu, e o UTOPIE, un scenariu de film SF sau ceva de genul dar cine știe. Poate cândva o să aibă loc o revoluție care ...
Care sunt actele necesare eliberării cardului pentru tahograful digita... Cei care doresc să se angajeze pe un post de șofer profesionist, indiferent că este vorba despre un camion sau despre un TIR, trebuie să facă rost de un card tahograf care să înregistreze timpii de lucru. S-au dus vremurile diagra...
Despre meseria de șofer de camion pe comunitate. Interviu cu Mihai Ion... Meseria de șofer profesionist pe comunitate pare să fie din ce în ce mai atrăgătoare pentru tinerii din România pentru că salariile sunt mult peste ce ar putea ei câștiga în țară, însă este totul numai lapte și miere pe TIR? Așa c...
INTERVIU cu Silviu de la Viața de Șofer în România – Merită să l... După ce am luat la rând camionagii români din diferite țări europene cu care am susținut interviuri destul de interesante legate de meseria de șofer profesionist, am realizat că lipsește ceva. Nu discutasem cu nimeni despre meseri...
Cum să înveți mai simplu timpii de conducere – Regulamentul (CE)... Timpii de conducere și repaus sunt cea mai mare problemă a șoferilor profesioniști începători. De ce? Pentru că dincolo de regulile stas, pot apărea destul de multe situații particulare pe care cei de la ARR au încercat să le preg...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.