SHARE

După ce ai ieșit din școala de șoferi, după ce ai făcut rost de atestatele profesionale și cardul tahograf, a sosit momentul să te duci să te angajezi la o companie de transport marfă național și/sau internațional. Datorită crizei de șoferi existente pe piața transportatorilor în acest moment vei putea găsi de lucru relativ simplu dacă ești un șofer conștiincios, care a învățat regulile specifice acestui job, inclusiv timpii de conducere și repaus. Cu toate acestea, în momentul în care ajungi la volan lucrurile or să ți se pară destul de dificile, în special până te acomodezi cu gabaritul autocamionului. În acest sens, iată 5 sfaturi cruciale care mai mult ca sigur te vor ajuta să treci cu brio primele luni în meseria de șofer profesionist. Sunt sfaturi elementare dar de care o bună parte a începătorilor cam uită.

Câteva sfaturi cruciale pentru șoferii profesioniști începători

  1. Fii foarte atent la timpii de conducere. E posibil ca fiind la început, să faci greșeli. Din păcate aceste greșeli costă destul de mult și firma nu le va suporta din visteria proprie. Fii cu ochii pe tahograf și planifică-ți absolut fiecare zi în parte. De asemenea, nu ezita să apelezi la grupurile de camionagii de pe Facebook în cazul în care ai o nelămurire. Vei primi ajutor.
  2. Fii foarte atent la traseul de pe GPS. Din grabă ori din neatenție poți să te trezești cu mașina în câmp. Indiferent cât timp durează (jumătate de oră, o oră, etc) fă-ți traseul pe GPS ca la carte, evită restricțiile, podurile, zonele cu probleme, etc. Verifică de 2-3 ori traseul pe GPS. De asemenea, dacă primești traseul de la dispecer, nu uita că indiferent de indicațiile lui, tu ești cel care răspunde în caz de nenorocire. Încarcă să respecți indicațiile dispecerilor DACĂ sunt indicații normale.
  3. Nu te băga în locuri din care nu ești sigur că poți ieși. Mai ales ca începător, nu vei fii în stare să dai cu spatele. Fii foarte atent pe unde te bagi cu mașina și evită locurile la limită. Caută mereu situații alternative și nu uita că în fond și la urma urmei, tu ești răspunzător pentru pagube. Dacă agăți vreo casă și o dărâmi, până la asigurări și alte minuni, s-ar putea să o cam plătești.
  4. Pe drum, dacă simți disconfort când mergi cu 90 de kilometri/oră, coboară viteza cu 10 km/h. Asta până te mai obișnuiești cu mașina. E normal să-ți fie teamă întrucât răspunderea este uriașă. Sunt sigur că patronul va înțelege situația. Mai bine mergi în siguranță decât să faci alte minuni. Nu uita că ești direct răspunzător de accidente dacă le produci, intri la pușcărie dacă omori oameni.
  5. Atunci când te garezi la rampă dă-te jos și uite-te la ce faci. Nu este o rușine. Niciodată nu trebuie să dai cu spatele dacă nu ești 100% sigur că nu e nimic acolo. Din nou, e un gest de responsabilitate. Garările pentru începători trebuie să dureze undeva la 15-20 de minte, nu te grăbi să o bagi din prima în 3 minute pentru că nu ești la nici un concurs. Vei dovedi că ești șofer bun dacă ești începător și te întorci cu mașina întreagă acasă, nu dacă garezi în 3 minute în loc de 20.

Articole Asemănătoare

(P)La cine poți apela în România dacă ai nevoie de transporturi agabar... Industria transporturilor în România nu este chiar atât de dezvoltată precum vedem în străinătate și într-un fel e ceva destul de normal pentru că ne lipsește infrastructura. Dacă am avea și noi autostrăzi sau măcar drumuri națion...
GrassuTatae3 – unul dintre cei mai simpatici camionagii români de pe Y... După ce l-am descoperit pe Mihai Ionel, un camionagiu român de comunitate foarte simpatic, am dat și peste GrassuTatae3. După ce i-am urmărit câteva clipuri, am ajuns la concluzia că merită un articol de prezentare în secțiunea ca...
De ce salariile pentru șoferii de camioane sunt și vor fi mici în cont... Meseria de șofer profesionist este de obicei bine plătită dar nu în țară, ci imediat cum depășești granițele României. Nu prea are importanță pentru cine vei lucra în afara țării (că-i firmă românească/străină), vei avea asigurat ...
Răspunsuri studii de caz atestat CPI marfă Ca să fii șofer profesionist cu acte în regulă atât în România cât și în străinătate trebuie să deții acest atestat transport marfă despre care am mai discutat noi în trecut. Am văzut atunci cât costă acest atestat, care sunt prob...
Pe comunitate sau local? Avantaje și dezavantaje pentru cele două tipu... După ce ți-ai luat permisul de conducere categoriile C, CE alături de atestatele profesionale și cardul tahograf, vei căuta să-ți găsești ceva de muncă. În mare, ai două variante: fie rămâi în țară fie pleci în străinătate. Eviden...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here