Home Colțul camionagiilor Meseria de camionagiu poate să fie și foarte periculoasă, nu doar bănoasă

Meseria de camionagiu poate să fie și foarte periculoasă, nu doar bănoasă

371
SHARE
camionagiu

În România tinerii și oamenii în general pleacă să lucreze în transporturi pe camioane din cauza banilor. Să nu o dăm cotită că vezi doamne, ce mare pasiune au românii pentru TIR-uri, cum le-a plăcut lor de mici să se joace cu camioanele și etc. Nici vorbă, e clar că interesele financiare sunt la mijloc dar asta nu-i o problemă. E chiar normal să fie așa din moment ce România nu este genul de țară care să-ți ofere posibilități. Puțini sunt cei care reușesc să se descurce cu 1000 de lei/lună salariu. E chiar normal să vrei și tu mai bine pentru tine și pentru familia ta iar salariile pentru camionagii sunt destul de frumoase, în medie 2000 de euro/lună dacă discutăm despre comunitate.

Problema este însă gradul de risc. Există foarte multe riscuri în această meserie pe care puțini le iau în calcul atunci când încep să facă școala de șoferi pentru categorii grele. Ca șofer pe comunitate riști să fii ucis în foarte multe moduri: în parcare ca subiect de tâlhărie, pe șosea din cauza ta, pe șosea din cauza altora, din cauza problemelor de sănătate care apar ulterior după ani de zile de sedentarism și așa mai departe. Unul dintre cele mai interesante exemple în acest sens vine chiar de la Mihai Ionel, care a avut „bafta” să dea peste un nebun cu permis de camion. Enervat pe faptul că Mihai nu a vrut să-l lase să depășească, acel criminal s-a băgat pur și simplu peste banda lui ca și cum nu ar fi existat vreun alt camion acolo. Da fraților, șoferul pe comunitate trebuie să fie conștient mai ales de faptul că s-ar putea să nu se mai întoarcă niciodată acasă, din cauza altuia.

Mihai a avut prezență de spirit și a frânat la timp. Nu o să comentez clipul prea mult că nu prea e nimic de comentat. Da, se putea face altceva acolo în spiritul conducerii preventive în cazul în care idiotul semnaliza intenția de a intra înapoi în banda 1 din depășire. Atunci Mihai ar fi frânat și l-ar fi lăsat. Dar să vezi un TIR lângă tine care merge paralel și dintr-o dată fără semnalizare fără nimic, se bagă peste tine, e clar o intenție de a rupe măcar o oglindă, dacă nu mai mult. Asemenea specimene nu au ce căuta în trafic și cred că nici în libertate. Așadar, fraților, mare atenție pe șosele, că nu știți niciodată cu cine dați nas în nas, cu ce nebun. Părerea mea este că omul care a făcut o asemenea grozăvie este tot român, că numai noi avem apucăturile astea de țărani sălbatici în sânge. Numai în România te șicanează cocalarii 7 kilometri pentru un amărât de claxon. Ambiții cocălărești de genul „Stai că-ți arăt eu cine sunt!”

Drive Safe!

 

Articole Asemănătoare

Cum repari furtunurile de aer de la remorcă dacă le rupi din greșeală?... Să fii șofer profesionist nu e lucru simplu, se pot întâmpla o grămadă de nebunii pe parcursul unei zile normale de livrare, chiar dacă ai zeci de ani de experiență în spate. Una dintre cele mai interesante defecțiuni pe care l...
De ce există șoferi profesioniști care nu cunosc timpii de conducere?... Bună întrebare. Un șofer care nu cunoaște legile după care trebuie să conducă este asemenea unui medic chirurg care primește drept de muncă fără să treacă prin facultate. Grupurile de șoferi profesioniști sunt pline de întrebări d...
De prin parcări adunate – carte de camionagiu Astăzi am onoarea să vă prezint cartea De prin parcări adunate, de Cosmin Vicențiu Chiriță aka Florin Alin. Am comandat-o și eu în urmă cu câteva zile după ce am auzit despre ea vorbindu-se online și am avut o surpriză destul de p...
De ce cred că în România e nevoie de o școală de șoferi C, CE care să ... După ce am auzit povestea lui Daniel despre doi șoferi de camion, români, care și-au șantajat patronul după ce au fost angajați de nici măcar două luni, am ajuns la concluzia că-n țara asta școala de șoferi pentru categorii grele ...
Câteva sfaturi cruciale pentru șoferii profesioniști începători După ce ai ieșit din școala de șoferi, după ce ai făcut rost de atestatele profesionale și cardul tahograf, a sosit momentul să te duci să te angajezi la o companie de transport marfă național și/sau internațional. Datorită crizei...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here