Home Colțul camionagiilor Despre meseria de șofer de camion pe comunitate. Interviu cu Mihai Ionel

Despre meseria de șofer de camion pe comunitate. Interviu cu Mihai Ionel

11836
6

Meseria de șofer profesionist pe comunitate pare să fie din ce în ce mai atrăgătoare pentru tinerii din România pentru că salariile sunt mult peste ce ar putea ei câștiga în țară, însă este totul numai lapte și miere pe TIR? Așa cum se vede prin clipurile de pe YouTube? Sau discutăm despre o meserie mai mult decât dificilă?

Ca să lămurim acest aspect, domnul Mihai Ionel, unul dintre cei mai simpatici șoferi români de comunitate de pe YouTube, a acceptat să vorbească despre acest job, să ne răspundă la câteva întrebări legate de meseria de șofer de TIR pe comunitate prin intermediul unui clip video pe care-l puteți viziona și pe canalul lui de YouTube.

Așadar, dacă cu domnul Cimpoeru am discutat despre începători în general, dacă cu domnul Adrian Cătălin am discutat despre meseria de șofer profesionist în Marea Britanie, dacă cu domnul Marius Ursu am discutat despre YouTube și camioane, cu domnul Mihai Ionel vom discuta despre meseria de șofer profesionist pe comunitate. Strict pe comunitate și numai comunitate.

Aveți mai jos întrebările interviului cu pricina, la care domnul Ionel, a răspuns cu sinceritate totală în clipul de mai sus. Așadar, dacă doriți să aflați ce înseamnă meseria de șofer profesionist pe comunitate din prisma unui om care cu asta se ocupă cu ani de zile, vă invit să urmăriți clipul de mai sus și, bineînțeles, să vă abonați la canalul lui Ionel de YouTube întrucât veți găsi acolo multe alte clipuri utile și frumoase legate de munca pe comunitate.

Întrebările interviului 

Domnule Ionel, în ultimii ani asistăm la un fel de exod al românilor către străinătate prin intermediul meseriei de șofer de camion pe comunitate. Unii rezistă, alții nu rezistă. Haideți să discutăm puțin despre realitatea acestei meserii astfel încât să reușim să o prezentăm cât mai precis. La ce trebuie să se aștepte un începător de la meseria de șofer de tir pe comunitate? Totul e lapte și miere și veselie continuă sau discutăm despre o meserie FOARTE dificilă?

Pentru că nu oricine rezistă ca șofer de tir pe comunitate, fiind o meserie foarte dură, cred că ar trebui să facem o oarecare caracterizare a șoferului de tir capabil să facă treabă bună odată angajat pe un asemenea post. Cum ar trebui să fie din punct de vedere psihologic un șofer de tir pe comunitate? Un șofer profesionist care să fie capabil să conducă 10 ore pe zi continuu, să străbată CORECT și ÎN SIGURANȚĂ 7-8 țări în doar câteva zile?

Se tot vorbește în această breaslă a camionagiilor despre șoferi buni și șoferi care nu au nici o treabă cu această meserie. Din păcate, atunci când în România permisele și atestatele curg pe bandă rulantă, cam așa se întâmplă. Cum credeți că ar trebui să fie un șofer profesionist de calitate, în viziunea dumneavoastră? Care credeți că ar trebui să fie principalele sale calități?

Banii sunt de multe ori motivul principal pentru care tinerii decid să se apuce de șoferie la un nivel profesional. Nu e un lucru neapărat greșit atât timp cât România nu oferă alternative, perspectivă și viitor pentru ei. Care credeți că ar trebui să fie un salariu decent pentru un începător și care credeți că ar trebui să fie salariul unui șofer după ce învață cum stă treaba pe comunitate?

Aș vrea să discutăm puțin despre munca în echipaj. Cu siguranță începătorii vor băga pentru prima dată cardul într-un camion pe care nu vor fi titulari. 99% dintre începători habar nu au ce înseamnă să lucrezi în echipaj, cu atât mai puțin ce înseamnă să împarți o cabină de 2 metri pătrați cu altă persoană. Ce trebuie să știe începătorii despre munca în echipaj?

Una dintre cele mai mari probleme ale muncii pe comunitate se leagă bineînțeles de igienă. Ați făcut un clip pe canalul dvs de Youtube în care ne prezentați acele mașini de spălat care puteau fi folosite de către șoferi contra sumei de 3-4 euro. Unde-și face nevoile șoferul de tir pe comunitate, unde se spală și unde-și spală rufele? (dacă dorește să fie curat, bineînțeles)

Să fii plecat de-acasă două luni, departe de cei dragi și de familie nu are cum să fie ușor. Ce ar putea face începătorii pentru a se adapta mai bine la acest mod de lucru, ce pot face ei pentru a se obișnui cu dorul de casă? De asemenea, aș vrea să știu care au fost cele mai grele momente ale lui Mihai Ionel de când lucrează pe comunitate? Pentru că sunt sigur că au fost multe asemenea momente.

Povestiți-ne un pic despre riscurile acestei meserii pentru că auzim foarte des despre camionane din care se fură marfă, motorină și așa mai departe. Să nu uităm nici despre problemele din Franța de la Calais, nici despre accidentele produse pe fondul oboselii ori a greșelilor în conducerea autocamionului. Este meseria de șofer de tir pe comunitate o meserie cu grad sporit de periculozitate, o meserie riscantă?

În final, cred că cel mai bine ar fi dacă ați exprima o părere personală despre comunitate sau mai bine zis despre munca pe comunitate. Această părere cu siguranță va fi de folos începătorilor sau celor care se gândesc să dea de permis pentru a deveni șoferi de camion cu acte în regulă.

În interviu, domnul Ionel a comasat întrebările astfel încât să se încadreze în cele 30 de minute cât îi permite să înregistreze telefonul, așa că veți afla toate cele întrebate mai sus într-un timp relativ scurt. Dacă vă întrebați cum am dat de domnul Ionel, unul dintre cei mai comici YouTuberi români, am să vă las mai jos primul clip care l-am văzut la el pe canal și care m-a convins să dau SUBSCRIBE.

6 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here