KAMAZ-54907 CONTINENT este deocamdată doar un prototip, însă existența lui spune multe despre îndrăzneala inginerilor din Naberezhnye Chelny, Rusia. Discutăm astăzi despre camionului viitorului foarte apropiat dintr-o țară pe care mulți o cam trec cu vederea atunci când vine vorba despre transporturi. Ne-am obișnuit cu știri, cu noutăți din mica noastră bulă europeană și, iată, se petrec lucruri absolut incredibile dincolo de Europa. KAMAZ-54907 CONTINENT este un camion 100% digital, nu are niciun instrument de bord analogic și este o încrengătură între motorul diesel și motorul electric (hibrid).
Inginerii ruși spun că acest camion va avea un consum mai mic de 25 de litri la suta de kilometri ceea ce nu pare dificil de pus în practică în realitate în contextul tehnologic actual. Există camioane care pot scoate acest consum și nu au motoare electrice încorporate. Așadar, camionul ar putea să devină interesant și pentru Europa.
Din punct de vedere al confortului, KAMAZ-54907 CONTINENT este gândit pentru o singură persoană, pentru un singur șofer, dar este destinat pentru curse pe distanțe lungi. Are frigider, cuptor cu microunde, plită electrică, chiuvetă și un pat despre care inginerii ruși spun că ar fi mult mai confortabil față de un pat de camion obișnuit. Pare într-adevăr la o primă evaluare, un camion conceput și pentru confortul șoferului, nu doar pentru a atinge anumite cerințe de fiabilitate economică pe termen mediu și lung.
Bordul, după cum spuneam, este lipsit de elemente analogice. Discutăm despre un display LCD completat alături de un alt LCD de 15.5 inch, cu touchscreen, care preia funcțiile de navigație, multimedia, etc. Tot ecrane LCD sunt și în loc de oglinzi laterale. Este un concept pe care l-am mai văzut și la alți producători de camioane precum Mercedes Benz.
Ar mai fi de specificat faptul că acest camion pe lângă faptul că este un hibrid (are și un motor electric în componență), deține și funcții autonome. KAMAZ-54907 CONTINENT, conform spuselor producătorului din Naberezhnye Chelny, poate să meargă singur în linie dreaptă și să schimbe benzile în cazul în care acest lucru este necesar.