Tot mai mulți cetățeni decid să emigreze definitiv din România, nemulțumiți fiind de condițiile de muncă și de salarii, printre aceștia aflându-se și foarte mulți șoferi profesioniști.
Momentan, se estimează undeva la 40.000 numărul cetățenilor care emigrează anual din România, definitiv, fără să-și mai dorească vreodată să se întoarcă. Printre acești 40.000 de emigranți definitivi, se află și foarte mulți șoferi profesioniști, sătui efectiv nu doar de salariile mici din România, dar mai ales de condițiile jalnice de muncă.
Care sunt motivele principale pentru care tot mai mulți șoferi profesioniști români decid să emigreze definitiv?
În primul rând, este vorba despre salarizare. Momentan în România, un salariu mediu pentru șoferi profesioniști este cuprins între 5000 și 6000 de lei, cele mai mici salarii din Uniunea Europeană pentru acest tip de job.
România din păcate este genul de țară în care prețurile la alimente și servicii au ajuns la prețurile europene, însă salariile au rămas mult în urmă. Este evident că nu ai cum să te descurci într-o țară UE cu un salariu de 4-5 ori mai mic față de normal.
Un alt motiv legat de salarizare pentru care șoferii profesioniști români decid să emigreze se rezumă la țepele cu banii pe care le primesc destul de frecvent în România.
Din păcate legislația muncii din țara noastră este total împotriva angajatului, iar instituțiile de control care ar trebui să protejeze angajații de abuzurile patronale sunt corupte până la Dumnezeu. Astfel, în România dacă un patron nu vrea să-ți mai dea banii, nu ai efectiv ce să-i mai faci, eventual să te judeci cu el prin tribunale vreo 10 ani, sperând ca la final să ai și de unde să recuperezi suma.
Spre exemplu se întâmplă destul de frecvent în România ca șoferii profesioniști să nu-și mai vadă banii pe ultima lună atunci când pleacă de la o firmă. Aceste obiceiuri jegoase au scârbit șoferii profesioniști români care au început să emigreze cu familii cu tot.
Încă un motiv pentru care șoferii profesioniști emigrează este lipsa de corectitudine din România în ceea ce privește timpii de conducere și repaus. Se folosește foarte mult magnetul, se folosește telecomanda, niște practici ilegale care pot distruge efectiv viața șoferului, putând duce până la închisoare în cazul în care se produce un accident de circulație soldat cu victime și se constată ulterior faptul că vehiculul avea tahograful manipulat.
Dacă refuză magnetul, șoferii profesioniști români sunt dați afară, patronii având mereu la poartă oameni inconștienți, gata să-și riște viața și libertatea pentru un pumn de fise. Este mai mult decât evident faptul că cine nu se poate adapta unui sistem atât de putred, corupt, plin de jigodii care caută mereu să plătească mai puțin decât angajatul merită, nu are altă soluție decât să emigreze.