SHARE

Înscrierea definitivă în circulație a unei mașini adusă din străinătate este un procedeu destul de complex. Da, e cu stat pe la coadă, cu plătit taxe care mai de care mai stupide și mai idioate, cu suportatul funcționarilor publici arțăgoși care te privesc drept un dușman al lor odată ajunși la ghișee și așa mai departe.

Din păcate, dacă vrei să înmatriculezi o mașină în România vei fi nevoit să suporți aceste compromisuri. Sigur, poți opta pentru înmatricularea în Bulgaria dacă dorești o rezolvare fără bătăi de cap și de multe ori mai ieftină. Deocamdată vom discuta despre procedura înmatriculării unei mașini aduse din străinătate în România.

Care sunt cei 5 pași pe care trebuie să-i urmezi în vederea înmatriculării

  1. Vizita la R.A.R.
  2. Traducerea actelor mașinii
  3. Plata Timbrului de mediu
  4. Vizita la Taxe și Impozite Locale
  5. Vizita la Serviciul de Înmatriculări

Acum, vom discuta despre fiecare pas în parte puțin mai detaliat. Nu ne vom axa pe costurile totale ale procesului de înmatriculare întrucât un asemenea calcul este irelevant. Asigurarea RCA diferă de la om la om și de la vehicul la vehicul, la fel și timbrul de mediu. Haideți să vedem care sunt detaliile birocratice de care vă veți lovi în decursul operațiunii de înscriere în circulație a unei mașini adusă din străinătate.

  1. Vizita la R.A.R

La R.A.R. trebuie să vă faceți programare. O puteți face online aici sau telefonic. Luați în calcul că programările acolo nu se fac de azi pe mâine. Când vă programați, să aveți la voi actele mașinii, buletin și cererea pe care o veți completa acolo. Dacă mașina este în regulă, veți primi la final de zi o factură de vreo 450 de lei, alături de cartea de România a mașinii (cartea de identitate), certificatul de autenticitate și bineînțeles, ITP-ul pe 2 ani.

2. Traducerea actelor

Trebuie să traduceți actele mașinii. Nu o să coste mai mult de 100 de lei dar din păcate o să fie pierdere de vreme. Nici un birou de traduceri nu se va ocupa de voi instant, durează vreo 2-3 ceasuri, uneori și mai mult. Aceste acte vi se vor cere pe la ANAF când veți vrea să achitați contravaloarea timbrului de mediu. Cartea mașinii și factura de achiziție vor trebui traduse.

3. Plata timbrului de mediu

Chiar dacă cei de la Comisia Europeană au declarat ilegală taxa cu pricina iar statul român va fi nevoit să dea banii înapoi tuturor celor care și-au înmatriculat mașina după 2013 pe actuala variantă de timbru de mediu, se plătește în continuare. Dacă vreți restituirea banilor va trebui să dați în judecată ANAF după ce plătiți și în 6 luni veți avea banii înapoi în buzunar. Timbrul de mediu se achită la ANAF. Pentru calcularea timbrului de mediu, veți avea nevoie de următoarele acte la care vă sfătuiesc să vă faceți copii:

  • Cererea pentru calcularea timbrului de mediu
  • Cartea de identitate a autoturismului (cea de România)
  • Cartea de identitate din străinătate și factura în original (sau contractul de vânzare cumpărare)
  • Cele două acte traduse: cartea de străinătate + factura
  • Copie după buletinul dumneavoastră

4. Vizita la Taxe și Impozite Locale – Primărie

După ce ai făcut RAR-ul, după ce ai tradus actele, după ce ai plătit sărăcia aia de timbru de mediu și după ce ai înjurat de toți sfinții statul român, a venit momentul să îți iei mașina în evidență la Taxe și Impozite Locale. Caută mai întâi un chioșc sau un birou de copiat acte ca să iei de acolo o cerere de înmatriculare și o fișă de înmatriculare. Tot acolo le vei și completa. Sfatul meu este să mergi pe mâna lor, să nu te chinui singur să le completezi. Aceste birouri de copiat acte sunt ușor de găsit, în 90% din cazuri sunt aciuite strategic în jurul DRPCIV. Le dai actele și primești tot ce ai nevoie gata completat.

După ce ai completat cele două acte mai sus menționate, va trebui să mergi să faci o asigurare RCA pe minim 6 luni. Ei bine, ce să vezi, poți face asta tot la birourile de copiat acte. Cum simte românul oportunitatea de ciubucăreală. Acum, cu toate cele completate, va trebui să mergi la Taxe și Impozite Locale (Primărie) cu următoarele documente:

  • Cartea de identitate RO + copie
  • Factura/chitanța/contractul de vânzare cumpărare + copie
  • Fișa de înmatriculate + copie
  • Actul de identitate + copie
  • Cerere de luare în evidență + minune, nu trebuie copie

5. Vizita la DRPCIV

Vizita la DRPCIV este ultimul pas, ultimul zid care stă în calea înmatriculării definitive a unui autoturism adus din străinătate și nu numai. Aici va fi nevoie de cel mai gros dosar pe care-l vei face probabil în viața ta dar nu-i nimic, e bine să te obișnuiești cu birocrația din România. Iată care sunt actele pe care dosarul de înmatriculare trebuie să le conțină… Nu te speria, le ai deja pe toate probabil cu câteva excepții (taxe) despre care vom discuta imediat…

  • Fișa de înmatriculare vizată de Primărie. Viza o primești după ce iei în evidență vehiculul
  • Cererea de înmatriculare (pe care ai luat-o și completat-o la biroul de copiat acte)
  • Factura/chitanța/contractul de vânzare cumpărare
  • Asigurarea RCA + copie
  • Cartea de identitate din străinătate
  • Cartea de identitate din România
  • ITP-ul (pe care l-ai primit la R.A.R.)
  • Numerele de străinătate care sunt pe mașină dacă sunt numere permanente
  • Certificatul de autenticitate (pe care l-ai luat de la R.A.R.)
  • Chitanță pentru taxa de înmatriculare (o aveți de la Taxe și Impozite Locale / Primărie)
  • Chitanță pentru certificatul de înmatriculare (trebuie să o plătiți online sau la sediul DRCPIV)
  • Chitanță pentru timbrul de mediu (pe care o aveți de la A.N.A.F.)

Aceștia sunt cei 5 pași pentru înmatricularea unui autovehicul cumpărat din străinătate. Totul durează câteva zile dat fiind faptul că instituțiile statului au un program destul de redus cu publicul, mai ales la DRPCIV. În cazul în care ați cumpărat un autoturism deja înscris în circulație, citiți aici care este procedura de transcriere a dreptului de proprietate.

Articole Asemănătoare

Trafic ONLINE – coada de la vama românească în timp real Poliția de Frontieră din România s-a gândit să facă o aplicație web, un site, în care este aproximat timpul de așteptare de la vămile noastre în timp real. Timpul de așteptare cuprins între 0 și 29 de minute este marcat cu culoare...
Despre certificatul de omologare al aparatului radar și ordinul de ser... Românii au o problemă cu disciplina. După 1989, când libertatea i-a pleznit peste cap, fiecare cetățean în parte a priceput această libertate cum a vrut și cum l-a dus capul. Coroborat cu lipsa autorității statului din societate (...
Care este procedura pentru eliberarea numerelor roșii? Eliberarea numerelor roșii reprezintă un procedeu relativ simplu, care decurge rapid cu toate că ai de stat la câteva cozi. Birocrația în România este o boală care din păcate nu se vrea vindecată. Cu toate acestea, sunt sigur că p...
Actele necesare pentru înscrierea în România a unui autoturism înmatri... Pentru că Uniunea Europeană a hotărât faptul că timbrul de mediu este o hoție care trebuie să dispară, după ce legea cu pricina a fost abrogată, foarte mulți români care și-au înscris mașina pe Bulgaria în ideea de a evita această...
De ce nu e o idee bună să cumperi mașini care au fost reparate? Indife... Să cumperi o mașină care a fost accidentată și reparată nu este o idee bună, chiar dacă proprietarul îți propune o mega afacere, un preț mult mai mic decât cel al pieței. O să discutăm în cele ce urmează de ce nu e bine să cumperi...

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.