Home Colțul camionagiilor 6 lucruri pe care oamenii nu le cunosc despre șoferii profesioniști

6 lucruri pe care oamenii nu le cunosc despre șoferii profesioniști

58969
2
dezinformări

Am observat că în România, multă lume este tentată să-și facă o părere destul de proastă despre șoferul profesionist. Că depășește aiurea, că nu respectă regulile de circulație, că merge ca ochii mortului și încurcă circulația, etc. În realitate, există câteva aspecte pe care oamenii nu le cunosc, referitoare la meseria de șofer profesionist și pe care cred că ar trebui să le aducem în prim plan pentru o mai bună conștientizare a situației.

6 lucruri pe care oamenii nu le cunosc despre șoferii profesioniști

  1. Șoferul profesionist are un „program” de respectat. Aceasta este explicația pentru care în societate, oamenii au deprins ideea că șoferul de camion se grăbește mereu. Se grăbește pentru că dacă nu o face, riscă să i se termine perioada de serviciu și să rămână cu ansamblul pe câmp. Desigur, această grabă trebuie să fie una în limite legale. Șoferii profesioniști care încalcă legea merită să fie sancționați ca toată lumea.
  2. Șoferul profesionist muncește de 2 ori mai mult. Perioada de serviciu a unui șofer profesionist se poate duce în 15 ore în fiecare zi, conform Reg. 561/2006. Este normal ca unii dintre ei să fie oarecum nervoși la volan sau să conducă într-un mod mai agresiv. Chiar dacă nu este o muncă obositoare din punct de vedere fizic, să muncești fie și psihic 15 ore pe zi este destul de mult. Pentru unii să stea treji 15 ore este o problemă
  3. Camionul este un vehicul limitat la viteza de 90 km/h. „Ia uite și pe ăsta cu camionul lui, ne ține de jumătate de oră cu 90 la oră când limita e 110”. Sunt vorbe des auzite în societate, spuse de șoferii obișnuiți. Din păcate, ei nu cunosc faptul că aceste vehicule de mare tonaj sunt limitate, nu pot să depășească 90 de kilometri la oră decât dacă există vreo pantă care să aducă avantaje cu ajutorul inerției și gravitației.
  4. Poziția la volan permite depășiri aparent periculoase. S-a format în societate percepția greșită conform căreia șoferii de camion depășesc aiurea, pe unde nu trebuie. Această percepție este falsă până când apare un contra exemplu. De obicei, șoferii profesioniști profită de o poziție la volan mult mai avantajoasă depășirilor însă camioanele lor nu sunt tocmai mașini de curse, așa că depășirile sunt manevre destul de greoaie și rar întâlnite pe drumurile cu un singur sens. Dacă un șofer profesionist s-a angajat într-o depășire care pare periculoasă, fiți siguri că omul știe ce face. Apoi, vine și contra exemplul, inconștientul care apare la TV, care intră pe contrasens cu camionul într-o depășire, riscând un accident de pomină. Și iată cum se propovăduiește în societate ideea greșită cum că șoferii de camion depășesc aiurea.
  5. Camionul frânează mult mai greu față de mașinile mici. Sau mai bine zis, camionul, în special atunci când este încărcat cu zeci de tone, are nevoie de o distanță mult mai mare pentru a frâna. Multă lume nu înțelege acest aspect și angrenează șoferii de camion în diverse șicane doar pentru că au fost jenați la un moment dat de către aceștia într-o depășire, ori pentru simplul fapt că nu merg suficient de repede. Mare atenție, dacă șicanați camioane și aveți prostul obicei să le frânați în față, frânele lor nu sunt capabile să oprească la fel de rapid ca frânele unei mașini mici. Riscați să fiți aruncat în decor, târâți zeci de metri deși camionul este înfrânat la maxim. Nu este de glumă sau de joacă cu asemenea ansambluri rutiere.
  6. Șoferul de camion + remorcă (sau cap tractor + semiremorcă) NU VEDE în oglinda din dreapta în viraj. Aviz amatorilor care au prostul obicei să vadă că un ansamblu articulat se pregătește să intre în sensul giratoriu, apoi să se bage repede prin dreapta lui, să-l depășească în sens, să iasă din sens înaintea lui. Mare atenție, în viraj, șoferul pierde în mare măsură contactul cu ce se întâmplă în dreapta lui și pot apărea acroșajele. Cel mai bine este să păstrăm distanța de un asemenea vehicul atunci când virează, mai ales în sensul giratoriu unde locul este destul de strâmt.

2 COMMENTS

  1. Ce bine ar fi dacă ar fi spus nu predat și la școlile de șoferi amatori și profesioniști. Poate așa s-ar mai reduce din accidente.

  2. Fost șofer TIR… cu.. Roman Diesel..aveam diagrama …mergea și treabă… adevărat că mergeam cu Frig…marfa perisabilă… 5 zile sa traversam RO.,. o săptămână să ajungem la descărcare…la vremea accea…!!!!, dar nu aveam STRES…atâtea acte ..atâtea restricții..atâtea taxe…atâtea regulii cu card tahograf…timpii de staționare…aveam 3 ore la descărcare…!!! Nu simțeam oboseala…sincer…patroni acum, vor sa cumpere multe mașini….bani in conturi…amărâți de șoferi…dormeam in cabina…de ce !!!! spuneți adevărul….aduceam bani acasă la familie…șofer de TIR….acum șoferii sunt ..in cursa ..Turiști în lume…!!!!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here