SHARE

Ai făcut școala de șoferi, ai făcut cardul pentru tahograf, ai făcut atestatele, te-apuci să cauți în România o firmă care acceptă începători, șoferi profesioniști fără experiență. Nu va fi deloc misiune imposibilă pentru că piața este una favorabilă. O să găsești de muncă foarte rapid atât timp cât companiile de transport din România au început să targheteze publicitate în Google pentru școlile de șoferi, să știe cei care au de gând să facă școala pentru categorii grele faptul că ele angajează începători.

Ei bine, în acest context, e bine să fii un pic atent la cine te duci ca începător pentru că multe companii de transport vor încerca să te exploateze la maxim pe cât mai puțin. Iată ce trebuie să urmărești tu în momentul în care te duci la angajare ca începător, la o firmă românească, din România, cu contract de muncă românesc. Nu discutăm despre cei care se duc și se angajează la firme străine din străinătate. Acolo se respectă de obicei cât de cât drepturile angajaților.

La ce trebuie să fii atent atunci când te angajezi ca șofer profesionist începător la o firmă românească

Fii foarte atent la salariu și la contractul de muncă

Dacă ți se oferă 800 de euro pe lună doar pentru că ești începător, fugi cât vezi cu ochii. E o bătaie de joc specifică României. Nicăieri în lume nu se mai procedează așa pentru că alte state cam pedepsesc nedreptățile și evaziunea. În România, țara tuturor posibilităților, există șoferi de camion, începători, care fac aceeași muncă precum cei cu experiență și care sunt plătiți cu 800 euro doar pentru că au această titulatură de „începător”.

Încearcă să găsești o firmă care să-ți dea salariu cât mai mare și diurnă cât mai mică. Dacă găsești pe cineva care să-ți dea salariu prin contractul de muncă 1000 de euro în România, e foarte bine. De obicei, se lucrează cu minimul pe economie + diurnă. Ce trebuie tu să știi este faptul că dacă lucrezi după minimul pe economie, la o să ai la final de carieră o pensie corespunzătoare salariului minim pe economie. Ceea ce nu cred că o să-ți convină. Deloc.

Fii foarte atent ce semnezi. Să nu care cumva să semnezi acte că plătești dacă lovești camionul sau chestii de-astea. Sunt niște țigănii românești pe care trebuie să le eviți. La fel și cu motorina, dacă ți se spune că dacă nu scoți un anumit consum pui bani de la tine, vezi-ți de treabă. Aia nu e firmă serioasă. De asemenea nu care cumva să cazi în plasa plății la kilometru, care este ilegală. Dacă auzi ceva despre magnet, părăsește încăperea fără să dai măcar salut.

Ia pulsul firmei prin intermediul colegilor

Înainte să începi munca la o anumită firmă, ar fi bine dacă ai discuta cu colegii. Întreabă-i dacă se dau banii la timp, dacă există curse bune, cum sunt dispecerii, dacă au bun simț sau nu și așa mai departe. Dacă există nemulțumiți, o să afli cu siguranță. Veștile proaste și nemulțumirile se răspândesc cu viteza ciumei. De asemenea, fii foarte atent în primele zile dacă se pleacă mult și des din firmă. Sunt de părere că o firmă bună nu va rula niciodată șoferii ca pe ciorapi, ziua și șoferul, ziua și șoferul. E clar că e ceva putred la mijloc dacă se pleacă prea des.

Fii foarte atent la camioanele pe care le conduci

Firmele românești nu prea au grijă de camioane. De obicei, mecanici sunt tot șoferii ceea ce nu e chiar ok. Dacă primești un camion suficient de defect cât să devină pericol public, refuză să efectuezi transportul. Dacă nu repară camionul sau dacă nu-ți dau unul conform, încheie colaborarea. Chiar dacă ești un șofer începător, trebuie să știi faptul că în caz de accident cauzat de defecțiune tehnică majoră, ești perfect responsabil. Nu merită să facem catastrofe doar ca să lucrăm pentru X sau Y, mare atenție. Camioanele trebuie să fie nu neapărat noi, cât întreținute, să fie într-o stare perfectă de funcționare.

CITEȘTE ȘI Canalul de YouTube sau pagina de Facebook – cartea de vizită perfectă pentru un șofer profesionist

Articole Asemănătoare

Modele de program de conducere (timpi de conducere tahograf) Am primit de la domnul Daniel Cimpoeru niște modele pentru programul de conducere. Pentru că mulți dintre voi mi-ați trimis întrebări despre acest subiect prin intermediul formularului de contact și nu am știut să vă răspund, domn...
(Video) Cel mai periculos job pentru un camionagiu Meseria de șofer pe camion este în sine una destul de periculoasă comparativ cu munca de birou spre exemplu. Mereu ești în trafic, unde, o mică neatenție poate provoca o adevărată tragedie. Din păcate, chiar dacă în ultimii ani pe...
De ce salariile pentru șoferii de camioane sunt și vor fi mici în cont... Meseria de șofer profesionist este de obicei bine plătită dar nu în țară, ci imediat cum depășești granițele României. Nu prea are importanță pentru cine vei lucra în afara țării (că-i firmă românească/străină), vei avea asigurat ...
Cum să înveți mai simplu timpii de conducere – Regulamentul (CE)... Timpii de conducere și repaus sunt cea mai mare problemă a șoferilor profesioniști începători. De ce? Pentru că dincolo de regulile stas, pot apărea destul de multe situații particulare pe care cei de la ARR au încercat să le preg...
Care sunt cele mai bune canale de YouTube românești destinate șoferilo... Visezi la o carieră de șofer profesionist? Vrei să vezi exact cu ce se mănâncă meseria de camionagiu înainte să te apuci să investești în obținerea categoriilor grele si a atestatelor specifice? Ei bine, minunea secolului 21 permi...

Ti-a placut acest articol? Poti primi articole asemanatoare si prin
email

Aboneaza-te la newsletter si vei primi pe mail cele mai interesante articole din lumea auto

2 COMMENTS

  1. Salut , niste nume de firme care angajeaza pe Romania incepatori ar fi bune,eu am fost la una si mi-a oferit 750E pe luna (salariu+diurna) sa merg pe comunitate si am refuzat dar am ramas acasa ca alta mai de doamne ajuta n-am mai gasit ca toate au pretentii care mai de care si nu se leaga nimic concret,bun articolul felicitari dar nu rezolva problema….

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here