Home Editorial Cum să te ferești de țepe atunci când cumperi un autoturism second...

Cum să te ferești de țepe atunci când cumperi un autoturism second hand – GHID COMPLET

431
SHARE
autoturism second hand

Piața auto second hand din România e plină de țepe și de oameni care atunci când scot la vânzare o mașină, pornesc la drum cu gândul să păcălească, nu să încheie o tranzacție corectă din care toată lumea să aibă de câștigat, în urma căreia toată lumea să fie mulțumită. Achiziția de autoturisme second hand din România a devenit o adevărată loterie, însă există câteva indicii care te pot ajuta să stai departe de țepe cât de cât. Am alcătuit mai jos un GHID COMPLET care te poate ajuta să stai departe de persoanele care scot la vânzare autoturisme second hand cu defecte ascunse.

Cum să te ferești de țepe atunci când cumperi un autoturism second hand – GHID COMPLET

ANUNȚUL ONLINE

Totul pornește probabil de la un anunț online. Mulți dintre cei care doresc să-și cumpere o mașină second hand în România pornesc căutările pe site-uri de genul olx.ro, autovit.ro sau lajumate.ro. Iată câteva indicii care trădează o posibilă țeapă în anunțurile online.

  • pozele sunt modificate, înfrumusețate, ori unghiurile din care sunt făcute sunt cel puțin ciudate. Un anunț serios trebuie să aibă cel puțin 10 poze clare.
  • numele utilizatorului este ciudat, gen „Gigi Boss”, „Fane Fermecătorul” și așa mai departe. Un vânzător serios nu va avea niciodată asemenea nume.
  • poza utilizatorului este ciudată. Dacă vedeți fețe de cocalari sau persoaje mai „brunete”, e bine să ziceți pas. Nu e recomandat să continuați.
  • titlul sau textul anunțului conține „vând urgent sau schimb” și „Plec din țară”. Păi ori vinzi urgent ca să pleci din țară ori schimbi? E clar o mașină cu probleme.
  • nu există număr de telefon valid la anunț. Dacă există numai posibilitatea de a trimite mesaj utilizatorului, mai bine vă vedeți de treabă.
  • dacă folosești mesageria și observi că vânzătorul devine irascibil atunci când pui prea multe întrebări, mai bine o lași baltă
  • prețul este foarte mic față de normal. Deci dacă un Audi A4 din 2003 se vinde cu 3000 de euro și vezi unul la vânzare cu 1500, e posibil să fie țeapă.
  • anunțul are numere de telefon din străinătate iar vânzătorul te pune să-i trimiți bani în avans, pe motiv că mașina e afară și că vine în țară doar dacă ești serios.
  • textul anunțului este insuficient, nu sunt specificate eventuale probleme tehnice specifice autoturismelor second hand, nu sunt specificate detalii despre valabilitatea documentelor. Un anunț serios trebuie să conțină foarte multe detalii.

LA FAȚA LOCULUI

Dacă ai găsit o mașină pe care o consideri tu interesantă și anunțul respectă cât de cât cerințele de mai sus, trebuie să te duci personal să o vezi. Aici, există din nou câteva lucruri de care trebuie să ții cont atunci când mergi să vezi personal o mașină second.

  • atitudinea vânzătorului lasă de dorit, se împotrivește când vine vorba despre mersul la verificare în service și devine agresiv dacă-i pui multe întrebări.
  • vânzătorul încearcă să te prostească referitor la anumite defecte vizibile, gen bătăi de motor pe care el nu le aude sau care „sunt normale la acest model”.
  • autoturismul nu prea seamănă cu cel din poze, se întâmplă destul de des ca în realitate dezastrul să fie mult mai mare față de cel din poze
  • vânzătorul nu-ți permite să pui un tester pe mașină. Normal că nu te lasă din moment ce știe foarte bine că există anumite probleme de care tu nu trebuie să afli.
  • mașina nu are documente valabile pentru a putea fi testată pe drumurile publice. Niciodată nu cumpărați autoturisme ca pe bibelouri, fără să le testați înainte. Dacă sunt aduse cu platforma fără numere și implicit fără posibilitatea de a le testa pe drum, mai bine stați departe, sunt șanse mari să aibă defecte ascunse greu de remediat. Pe asta se bazează samsarii, că neavând numere, nu pot fi testate.
  • vânzătorul o laudă prea mult și încearcă să-ți spună că a fost mașină de bătrânică, de medic, de avocat, adică foarte îngrijită.
  • vânzătorul seamănă cu genul de om care a lipsit de la biserică destul de mult timp, vorbește vulgar, este mai brunet sau pare un golănaș de cartier.
  • elementele de caroserie ale mașinii au avut probleme care au fost rectificate românește: cu pocnituri sau șuruburi, vopsea spoită pe alocuri, etc.
  • elementele de caroserie nu se îmbină cum trebuie, semn că mașina a fost lobită și reparată probabil pe bordură în fața blocului.
  • motorul nu merge rotund, se aud zgomote ciudate de la motor sau motorul pornește destul de greu, ori scoate fum mai mult decât necesar.
  • mașina nu are cric, cheie de roți, roată de rezervă, trusă de prim ajutor, triunghiuri reflectorizante. Aceste dotări sunt standard și cel care vinde mașina are obiceiul să le oprească pentru a le vinde separat mai departe = neseriozitate.

 

Articole Asemănătoare

Industria kilometrilor dați înapoi Cei care petrec măcar 5 minute pe un site de anunțuri auto, observă probabil că o mașină fabricată în 2013 are 140.000 de kilometri la bord. Automat intervine întrebarea oarecum logică „cum e posibil ca o mașină din 1997 să aibă 1...
Ce au in comun masinile si femeile? Ok, stiu ca pare putin ciudata intrebarea mea dar sa stiti ca nu este deloc asa! Ba mai mult, va asigur ca pana la finalul articolului o sa-mi dati dreptate. Asa-i ca nu v-ati gandit niciodata ca o masina e ca o femeie pretenti...
Cum trebuie să înveți ca să iei sala din prima? (Permis de conducere C... Dacă traseul pentru unii este floare la ureche și orele de conducere făcute în școală își spun cuvântul, atunci când vine vorba despre examenul teoretic, sala, permisul de conducere poate să pară un țel mult prea îndepărtat pentru...
Cazanul cu supapă – prima grijă a românului care ajunge la muncă... Băi nene, eu nu mai pot cu cazanele astea cu volan pe invers. Mergeam ieri pe stradă și am văzut vreo două Audi A4, decapotabile, de UK bineînțeles. E plin prin oraș și de BMW, de Mercedes, numai bășini. Să mor eu dacă am văzut în...
Cât de des cumpărăm anvelope pentru remorci? Anvelopele pentru remorci sunt lăsate de izbeliște în România, ca orice alt tip de anvelopă de altfel. Noi nu prea avem noțiunea siguranței atunci când vine vorba despre mașina personală, ce să mai zicem despre o remorcă banală? D...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.