Home Editorial Conducerea preventivă. Ce este și de ce în România nimeni nu ține...

Conducerea preventivă. Ce este și de ce în România nimeni nu ține cont de ea?

1907
1
Conducerea preventivă

Conducerea preventivăConducerea preventivă reprezintă un conceput cu ajutorul căruia, pot fi reduse numărul de accidente produse pe șosele din neatenție, inconștiență, neadaptarea stilului de conducere la condițiile meteo și așa mai departe.

De fapt, cred că acest conceput nu are nevoie de o definiție prea precisă pentru că denumirea lui ne face să ne dăm seama despre ce este vorba. Cu ajutorul conducerii preventive se creează așadar o stare de siguranță superioară în trafic prin anticiparea posibilelor incidente ce pot să apară atunci când se rulează cu viteză foarte mare, pe timp de ceață, pe ploaie sau în condiții de iarnă.

Conducerea preventivă există în toată Europa, însă în România oamenii nu par să țină cont de acest concept și cred că mulți v-ați întrebat de ce? De ce în România nu se conduce preventiv? De ce în România se moare pe stradă între fiare contorsionate mai ceva ca-n Siria unde pică o bombă la fiecare 35 de secunde?

Motivele principale pentru care în România, oamenii nu țin cont de conducerea preventivă

  1. Graba și lipsa răbdării. Românii, în speical tinerii nu au răbdare. Nu au primit o educație de la părinți în acest sens și imediat după ce-și ia permisul de conducere, se transformă în adevărați raceri având impresia că șoselele sunt niște piste pe care ei trebuie să circule cu minim 150 de kilometri la oră. Acolo unde nu este răbdare, nu este nici conducere preventivă și din păcate chestia asta cu răbdare ar trebui să se vadă la testul psihologic cumva. Să nu se mai dea permise la toți racerii, tineri de maxim 25 de ani care omoară sau se omoară cu mașinile pe străzi.
  2. Lipsa pedepselor exemplare. Atunci când Poliția Rutieră nu este prezentă decât în anumite locuri, cu radarul, oamenii nu se mai tem să încalce legea. Știu că nu pățesc nimic dacă merg precum niște căpiați. De-asta merg cu peste suta la oră când este ceață sau zăpadă pe jos, de-asta depășesc peste tot ca nebunii, de-asta se întâmplă atât de multe nenorociri pe drumurile noastre. Pe lângă faptul că nu există răbdare și toată lumea vrea să se transforme într-un pilot de Formula 1, nici poliția nu este prezentă pe stradă să dea amenzi colosale acestor specimene.
  3. Inconștiența. Este poate cel mai grav motiv dintre toate. Atunci când nu realizezi că este periculos să circuli cu 100 de kilometri la oră când mergi pe autostradă într-o ceață de-ți bagi sigur degetele-n ochi, ești inconștient. La fel și atunci când depășești pe unde nu trebuie și nu te gândești că poți provoca o tragedie sau că poate fi ultima ta depășire. Din nou, cred că această inconștiență poate fi depistată în urma unui examen psihologic ceva mai serios sau de ce nu, chiar psihiatric. E nevoie de psihiatri deja, la cum se circulă în România.

1 COMMENT

  1. Bravo! “Conducere preventiva”!!!
    Felicitari pentru acest articol!
    Din pacate, sunt persoane cunoscute (printre care Titi Aur) care folosesc sintagma: conducere defensiva, care este eronata. Cred ca vine, cum altfel(!) din engleza…

    Preventia, aidoma celei din sanatate, este cel mai potrivit cuvant in contextul conducerii fara accidente.
    Cu stima!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here