SHARE

Începând cu luna februarie a acestui an, nu se mai plătește timbrul de mediu la înmatricularea în circulație a unui autoturism second hand. Uniunea Europeană a declarat această taxă aplicată vreo 8 ani în România o hoție și a obligat statul român să dea banii înapoi celor care au plătit-o.

Ei bine, din păcate după eliminarea timbrului de mediu piața auto second hand nu s-a dezghețat prea tare pentru că prețurile, deși nu se mai plătește nimic la înmatriculare, sunt egale sau de multe ori chiar mai mari față de acea perioadă. Care să fie explicația? De ce un Golf 4 1.9 TDI neînmatriculat, Euro 3 din 2001 putea fi cumpărat înainte de februarie 2017 cu 1800 euro iar acum, se cer undeva la 2200 euro? Haideți să analizăm împreună posibilitățile.

Cererea e mai mare decât oferta

Adevărul este că înainte de eliminarea timbrului de mediu, foarte puțini erau cei care cumpărau o mașină veche chiar Euro 3 diesel, nu le convenea să plătească aproape jumătate de mașină drept taxă de mediu. Ei bine, după cum știm, în România oamenii au dorit dintotdeauna mașini care consumă puțin așa că diesel-urile sunt excelente pentru marea majoritate a populației.

După ce s-a scos taxa, e clar că toată lumea a dorit să profite și să cumpere o mașină economă de care au fost nevoiți să stea departe până acum. Conform RAR, numărul înmatriculărilor a crescut cu 150% față de perioada dinainte de eliminarea timbrului de mediu. Și, ca în orice piață, când cererea e mai mare decât oferta, prețurile tind să crească.

Samsarii profită la maxim

Samsarii erau nevoiți să vândă mașinile ceva mai ieftin decât și-ar fi dorit atunci când exista timbrul de mediu. Evident, atunci când timbrul s-a scos au făcut ei un calcul și au ajuns la concluzia că decât să lase prețurile așa cum sunt, mai bine le umflă cu 400-500 de euro, fix cât timbrul de mediu. Pe sistemul că și înainte de taxă tot aceiași bani i-ai fi dat pentru înmatriculare. De ce să nu ia ei acei bani? Mai bine își bagă ei banii de taxă în preț și reușesc să se facă gogoașă de bani.

Proprietarii care au plătit taxa vor să și-o recupereze instant

Cei care au vrut să-și recupereze timbrul de mediu de la stat l-au primit dar în 5 tranșe. Una pe an, timp de 5 ani. Cei care au dat în judecată statul au primit taxa înapoi într-o singură tranșă dar asta a implicat costuri suplimentare cu avocatul și etc. După ce timbrul de mediu a fost abrogat au fost abrogate și normele de aplicare așa că cei care doreau recuperarea taxei de la stat, fără proces, în 5 tranșe, nu au mai putut face asta. Singura soluție a rămas recuperarea în instanță. Evident, cei care au dat puțini bani la înmatriculare preferă să salte acum prețul când vând mașina cu acele câteva sute astfel încât să-și recupereze din această vânzare și banii de taxă.

Articole Asemănătoare

TaximeTRIȘTI cu japca – motivul pentru care românii preferă Uber... În ultimii ani am observat cu toții faptul că Uber a prins aripi tot mai mari în România și cred că mulți și-au pus o întrebare destul de logică: de ce preferă românii să circule cu Uber, căci de cele mai multe ori au tarife mai m...
O cameră auto DVR este absolut necesară pentru circulația pe drumurile... Am discutat în articolul anterior despre road rage și am ajuns la concluzia că o cameră DVR poate să ajute fenomenal în aceste situații. Cu toate acestea, nu este singura situație în care proba video poate să vă fie de mare folos....
De ce încercați să vindeți mașini fără AC în toiul verii? Am zis să mă mai uit și eu pe site-uri de genul olx sau lajumate, poate, poate găsesc și eu ceva mașină second hand mai serioasă. Știu, slabe șanse să găsești așa ceva în România pentru că aici oamenii care le vând sunt neseriozit...
TOP 5 mașini excelente pentru un începător – Maxim 10.000 de euro Se spune că un începător, după ce și-a luat permisul de conducere are nevoie de o mașină ceva mai puțin performantă întrucât prea mulți cai putere sunt greu de stăpânit chiar și pentru cei cu ani de zile de experiență la volan. Eu...
4 aspecte de luat în calcul atunci când avem nevoie de foraje puțuri a... Domeniul forajelor este unul de foarte mare actualitate în România, în ideea în care atât în zonele limitrofe ale orașelor cât și în zona rurală, nu există mereu rețea de apă potabilă. Oamenii sunt nevoiți să se descurce, sunt nev...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.