Acasă Colțul camionagiilor Prelata, basculă, frig, platformă, containere, cisternă sau siloz? Unde este cea mai...

Prelata, basculă, frig, platformă, containere, cisternă sau siloz? Unde este cea mai ușoară muncă pentru un șofer profesionist?

149
0

Meseria de șofer profesionist are mai multe valențe, sau mai bine zis, există mai multe categorii de ansambluri rutiere pe care se poate lucra, fiecare variantă cu avantajele și dezavantajele sale. Există foarte mulți șoferi profesioniști, în special începători care caută cea mai ușoară muncă posibilă în acest domeniu al transporturilor cu ansambluri de 40 de tone, însă care să fie oare acesta? Unde este cea mai ușoară muncă pentru un șofer profesionist?

Unde este cea mai ușoară muncă pentru un șofer profesionist?

Prelata – presupune arimarea mărfii în diverse moduri, depinde foarte mult ce anume transporți. Este de departe cea mai istovitoare muncă din punct de vedere fizic, cea mai incomodă, cea mai periculoasă întrucât de multe ori trebuie să te urci pe marfă pentru a o putea ancora serios și așa mai departe. Este o muncă recomandată mai de grabă celor care doresc să își mențină forma fizică, întrucât este singura variantă care-ți poate servi 4-5 încărcări cu 4-5 descărcări.

Bascula – o muncă oarecum lejeră dar care poate fi destul de murdară. Balastierele apoi șantierele sunt punctele de încărcare – descărcare, locuri pline de nămol și de praf. Este adevărat, nu se pun chingi, marfa în cel mai rău caz trebuie doar acoperită cu o prelată care de multe ori este electrică (depinde și de remorcă). Riscuri nu prea sunt aici decât dacă nu ești atent cum basculezi, riști să faci vreo gaură în acoperiș sau să trântești remorca dacă nu basculezi pe drept.

Platforma – ne referim aici în special la transport utilaje, nu neapărat agabaritice. Transportul de utilaje se face de obicei cu ajutorul unor platforme specializate. Este o muncă ce pare foarte complicată dar atât timp cât îți faci meseria cum trebuie, este destul de simplu. Este într-adevăr un mediu de lucru destul de murdar, care poate fi considerat că „nu este pentru toată lumea”. Se consideră a fi un mediu de lucru pentru șoferii profesioniști cu destul de multă experiență.

Containere – la containere lucrurile sunt destul de simple, ți se pune pe șasiu un container cu macaraua și tot ce trebuie să faci este să-l securizezi cu ajutorul unor bolțuri atașate de șasiu. Este o muncă lejeră care poate fi făcută foarte simplu și de începători. Lucrurile se complică atunci când vine vorba despre containerele cu picioare, sub care șoferul trebuie să se bage cu șasiurile pentru a le putea ancora. Oricum, cu puțin training cred că oricine se poate descurca și aici.

Cisterna – lucrul la cisternă poate să fie de două feluri, cisternă ADR și non ADR. Pe ADR discutăm despre un job destul de periculos, întrucât se transportă substanțe periculoase precum benzină, motorină, oxigen, hidrogen, și așa mai departe, sunt lichide sau gaze cu care dacă nu ești atent, riști nu doar să mori dar să produci o adevărată calamitate. Este un job destul de complicat destinat celor care sunt extrem de serioși, lucizi în decizii și mai ales RESPONSABILI.

Siloz – munca la siloz este ceva asemănător basculei, numai că aici în funcție de modelul remorcii, apar pompele, apar niște mecanisme cu care șoferul profesionist trebuie să se familiarizeze în cadrul unui curs de specialitate, sau măcar în cadrul unei inițieri. Cimentul este spre exemplu una dintre mărfurile cel mai adesea transportate cu aceste silozuri, întrucât necesită atât protecție exterioară dar și o metodă de descărcare specializată.

Transportor – unul dintre puținele joburi adresate șoferilor profesioniști în care salariile în 2024 ajung la 5000 de euro. Desigur, nu sunt bani primiți degeaba, șoferul este responsabil atât de încărcarea vehiculelor pe trailer dar și pentru descărcarea lor. Este o muncă destul de dificilă, riscantă, dar din fericire și bine plătită. Este de asemenea unul dintre joburile cele mai vânate din această breaslă, iar remunerația explică oarecum de ce.

Ansambluri lungi – ne referim aici la ansamblurile de minim 25 de metri pe care le întâlnim în țările nordice sau în Spania unde au ajuns chiar și la 32 de metri. Din păcate, sunt niște ansambluri care deși presupun dislocarea din A în B a unei cantități impresionante de marfă, salarizarea lasă mult de dorit. Șoferii deși transportă uneori de două ori mai multă marfă decât cu un camion normal, nu sunt plătiți suplimentar, nu mai punem la socoteală munca de arimare.

Acum sincer, rămâne la aprecierea fiecărui șofer profesionist în parte să decidă unde este cea mai ușoară muncă. Se spune că cea mai ușoară muncă este cea pe care o faci din pasiune, așa că multora poate nici nu o să li se pară că muncesc atunci când încarcă sau descarcă 10 autoturisme sau marfa dintr-un ansamblu de peste 25 de metri lungime.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.