Statul Român are nevoie de bani pentru plata celor aproape 1.5 milioane de bugetari, mulți dintre ei incompetenți puși pe funcții prin intermediul rubedeniei sau a pilei de partid, mulți dintre ei oameni pentru care sistemul bugetar a fost salutar, altfel ar fi ajuns efectiv pe sub poduri ori pe cârca părinților pe veci, din pricina faptului că nu sunt buni de nimic. Marea lor majoritate nu ar rezista nici 3 zile la privat unde se cere performanță.
Ei bine, pentru ca acești 1.5 milioane de bugetari să fie plătiți cu salarii nesimțite la care privații nici nu visează de cele mai multe ori, statul are nevoie de bani mulți la buget. Mașina este una dintre cele mai importante țâțe de muls de către statul român, mașină prin intermediul căreia tot cetățeanul este cel stors de bani.
Haideți să vedem cum jupoaie statul român aproape 2600 de lei de pe fiecare dintre cele peste 7 milioane de autoturisme înscrise în România.
Câți bani jupoaie statul român de pe un autoturism?
Parcare de reședință = 150 RON
Din ce în ce mai des întâlnită în România, majoritatea primăriile din marile orașe au început să exploateze la maxim spațiile pe care le au în administrare și din moment ce oamenii care locuiesc la bloc nu au posibilitatea să-și ia mașinile cu ei în apartamente, mirobolantul stat român s-a gândit să investească 2 lei pe an în vopsea, apoi să ceară cetățenilor câte 150 de lei/an. Frumoasă „afacere” pe spinarea cetățeanului am putea spune.
Rovignetă = 138 RON
Aceasta este de departe una dintre cele mai ridicole taxe existente în România, întrucât știm și vedem cu toții faptul că ÎN ROMÂNIA NU EXISTĂ DRUMURI, nu mai zic despre autostrăzi. În momentul în care iese din localitate, fiecare autoturism pedepsit să circule cu o viteză medie demnă de poștalioanele secolului XX, trebuie să plătească și 138 de lei/an. Altfel, cetățenii sunt pasibili de o amendă de minim 250 de lei. Din nou, frumoasă „afacere”, să iei bani degeaba.
Impozit = 200 RON
Impozitul mediu plătit pe autoturisme în România este undeva la 200 de lei pentru 1900 centimetri cubi. Există și impozite de peste 4000 de lei, în cazul în care autoturismele sunt de capacitate cilindrică de peste 3000 cmc iar posesorii nu sunt persoane cu handicap, foști deținuți politici, foști revoluționari, veterani de război și alte categorii sociale scutite de lege.
TVA de la ITP = 19 RON
La orice cumperi în România, plătești TVA. Chiar și la inspecția tehnică periodică. În România, ITP-ul se face o dată pe an la mașinile mai vechi de 10 ani și o dată la 2 ani la cele mai noi de 10 ani. Taximetrele sunt nevoite să meargă la ITP din 6 în 6 luni.
Carburant
În funcție de tipul carburantului, acestea sunt procentele care se duc în visteria statului din prețul de la pompă, sub forma accizei și a taxei cu valoare adăugată.
- 48.4% dacă autoturismul este benzinar
- 45.3% dacă autoturismul este diesel
La 10.000 de km / an, cu un consum mediu de 6%, se consumă 600 de litri de carburant.
În data de 18.05.2021, benzina costă 5.54 RON / litru, motorina costă 5.45 RON / litru.
Din 600 litri de benzină consumați la prețul de 5.54 RON / litru = 1609 RON se duc la stat.
Din 600 litri de diesel consumați la prețul de 5.45 RON / litru = 1481 RON se duc la stat.
Spălătorie = 77 RON
Plecăm de la premiza că se face o spălare pe săptămână, 4 spălări pe lună de câte 10 RON fiecare, la spălătoriile auto pe bază de jetoane. 40 de lei / lună = 480 RON/An
Reparații = 320 RON
Plecăm de la premiza că se fac reparații de 2000 de lei la un service autorizat, service care eliberează factură. Pe factură TVA-ul va fi de 19%, bani care se duc la stat. Evident, multe dintre autoturisme lasă bani mult mai grei anual la service, dar am făcut o medie generală.
Revizie = 130 RON
Revizia constă în schimbul de ulei și schimbul de filtre. O astfel de revizie se face cam o dată pe an sau la 10.000 de km, care cu manoperă, costă undeva la minim 700 de lei.
Consumabile = 50 RON
Aici pune la socoteală 10 bidoane de lichid de parbriz de vară, cu 10 lei bidonul și 2 bidoane de lichid de parbriz de iarnă, cu 20 de lei bidonul, alături de 3L de ulei care se consumă într-un an, cu 40 de lei pentru fiecare litru. La aceste achiziții se plătește TVA de 19%.
Cosmetice auto = 30 RON
Cuprinde odorizante auto în valoare de 100 RON și cosmetice diverse pentru tapițerie și plastice, în valoare de 50 RON, pentru care se plătește TVA de 19%.
TOTAL
Parcare de reședință = 150 RON
Rovignetă = 138 RON
Impozit = 200 RON
TVA de la ITP = 19 RON
Carburant = 1481 RON (Diesel)
Spălătorie = 77 RON
Reparații = 320 RON
Revizie = 130 RON
Consumabile = 50 RON
Cosmetice auto = 30 RON
—————————————————————–
TOTAL = 2595 RON
Conform statisticilor DRPCIV, în România erau înmatriculate la finalul anului 2020, 7.274.728 autoturisme M1. Faceți voi singuri calculul, cam câți bani se strâng la buget de la aceste aproape 8 milioane de autoturisme, în cazul în care fiecare dintre ele este jupuit de 2595 RON.
Multi bani, si o sa tot ia si mai multi…